Så, nu har jag faktiskt fått tummen ur och köpt ett nytt tangentbord, just tack vare den här tråden. Tackar, Krank!
Det har legat i bakhuvudet innan sedan länge men inte blivit av. Men nu så...
Tangentbordet jag sitter på just nu (som ska bytas ut) och har suttit på i typ tre år är något billigt multimediaskräp, från ClasOhlson, vars snabbknappar bara fungerar till hälften. (Inte Vista-kompatibelt). Inte för att jag egentligen bryr mig om snabbknappar, använder dem aldrig ändå. Tappar dock massor vanliga kommandon eftersom de flesta knapparna förutom bokstäverna har dubbelkommandon, vilka inte heller fungerar. Jag kan till exempel inte printscreena eller använda några F-knappar eftersom de är sekundära och just inga sekundära kommandon fungerar.
Tangentbordet är förövrigt svart och det mesta av de vita tecknen är avskavda. Inte för att jag behöver se dem men det är fult! Och så har det en sladdjävel, och ja, jag är mycket kritisk till trådlöst eftersom det tycks krångla mer men eftersom jag behöver svängrum med Wacomen och allt så nej, bort med sladden nu!
Så, nu är det beställt. Blev ett
sådant!
Billigt iof men har fått bra recensioner på flera ställen och verkar helt klart lovande. Jag har aldrig brukat lyxbord förut så jag märker nog ingen större skillnad än till det bättre. Hur tyst det är vet jag inte, men jag gillar ändå ljudet av tangentrassel och liksom du att känna motstånd i tangenterna.
Verkar förresten som sladd är ett kriterium hos dig? Alla de tangentbord du länkat på pricerunner tycks ha sladd i alla fall...