Nekromanti Köpa tv, basic basic fråga

Lindenius

Swashbuckler
Oftast. Men stativet kan behöva skruvas fast i en tevebänk. D v s de kan inte stå av sig själva som plattskärmar för datorer.

//erik. åtminstone var det så för mig.

Dilandau

Myrmidon
Lindenius said:
Oftast. Men stativet kan behöva skruvas fast i en tevebänk. D v s de kan inte stå av sig själva som plattskärmar för datorer.
Hur vet man om det är så?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Magnus Edlund said:
Lindenius said:
Ingen aning.

Min platt-TV kom med ett stativ kan junde ställa direkt på tv-bänken, inget skruvande behövdes...

Necross

Swashbuckler
Jag köpte en ny tv idag. Finfin. Det står ju alltid i prodspec om det finns stativ eller?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Varierar. Dubbelkolla just den som du tänker skaffa.

Min skärm står på "demonstrationsfötter", egentligen tycker de att man skall skaffa sådana som man kan skruva fast i bänken. Men vi har inga omkringspringande barn här så vi kör på demo-fötterna och ger phan i att klänga på skärmen. Funkar bra det med. :)

Krille

Super Moderator
Magnus Edlund said:
Lindenius said:
Det står i manualen. :gremgrin:

Oftast rekommenderas man att skruva fast den; ibland ingår till och med en skruv. Men som andra redan konstaterat så är det mest ett problem om man har ungar som klättrar i TV-apparater eller husdjur som brukar sova på dem. TV-apparater hoppar i allmänhet inte omkring om man lämnar dem i fred.

Min Sony Bravia 46" hade en sådan medföljande skruv, men den står stabilt på egen hand så länge man inte klättrar på den.