[Köpes] Battletech/Mechwarrior/Liknande

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Right, jag har ett litet spelprojekt på gång inför hösten och är intresserad av att skaffa lite billiga Battletech/Mechwarrior minis, eller liknande i typ samma skala där en robot är sådär tums-hög. Kanske WizKids gubbar?
Jag kan också tänkas vara intresserad av terräng i sådär 6mm skala.

Det listiga är att jag vill spela Adeptus Titanicus, men jag vill INTE hosta upp 3000 pix för pappkartonger fulla med hundratals småbitar som måste limmas ihop innan man kan spela. Så jag tänkte att jag kanske kan köra lite djärvt proxy:ande med Battletech-gubbar och samtidigt läsa alla mått i inches som om de vore i centimeter, det verkar bli typ rätt. Jag räknar kallt med att om jag vill spela sådant får jag stå för en arme åt mina motspelare också, så proxyandet blir inte något problem, vi spelar vid mitt matbord hemmavid. Vill någon diskutera utsikterna för ett sådant projekt kanske vi kan skapa en tråd i Övriga spel eller liknande.

entomophobiac

Low Prep High Play
Rekommenderar att köpa ett starter set till Battletech—brukar innehålla en hel del stuff som är högst användbart om det ändå bara är proxy.