Nekromanti Köpes: HeroQuest, Space Crusade+ Hulk, Card Master

Tomrad

Veteran
Jag undrar om någon kan tänkas låna ut ( mot någon slags deponi förståss ) någon av dessa spel då vi väldigt gärna vill tästa dom.
Men det är näst intill komplett omöjligt att hitta något ex, vi har sökt på Ebay och liknande sidor, men spelen går för runt 1000 lappen !

Mvh
Jessica

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Space Crusade och Space Hulk är två helt olika fristående spel. (Det kanske du visste men som det stod skrivet i topic så...)

Och 1000 pix för ett spel är väl inte så himla blodigt? 500-600 får man ju utan vidare betala för dagens jämförbara spel.

Eksem

Champion
Tusen spänn för ett spel som inte nödvändigtvis är roligt är rätt mycket, skulle jag säga. Idén är bra, hade jag något av spelen skulle jag hyra ut det.

Tomrad

Veteran
Jo just våra funderingar, och även om det är kul så kan det ju lätt handa att man bara spelar det 1-2 gånger...det finnes ju så mycket annat att göra....
+ Att ägaren skulle tjäna en hacka på ett spel som måhända bara ligger....men som man ändå inte vill göra sig av med !

Jag har högar med gamla spel jag (troligtvis) aldrig kommer att spela igen..men inte kan jag tänka mig att säla av dom för det.
Typ mitt älskade "Bondespelet" ! ^_^

Mirtul

Veteran
Hero Quest å Kampen om Citadellet äger...

Det e nästan så att det hade varit värt 1000 spänn för dem om man hade kunnat köpa dem idag...

Idag får man bara tag i WoW å Runebound.... det var roligare med många äventyr.

Eksem

Champion
Kampen om Citadellet kunde man hitta på... vart fan var det, för inte alls länge sen, för typ 150 spänn eller nåt. EB Games kanske? Vore konstigt om det skulle vara dyrt på andrahandsmarknaden, det tillverkades antagligen alldeles för många ex av det.

wilper

KoC

Själv har jag hordat på mig tre billiga ex för att göra en monsteromgång på något konvent när jag får ork. :)

krank

Går ondskans ärenden
Eksem said:
Kampen om Citadellet kunde man hitta på... vart fan var det, för inte alls länge sen, för typ 150 spänn eller nåt. EB Games kanske? Vore konstigt om det skulle vara dyrt på andrahandsmarknaden, det tillverkades antagligen alldeles för många ex av det.
Har faktiskt också funderat på att köpa in mig på ett ex. Reglerna är ju obalanserade och suger getbaslle, men att konstruera regler är å andra sidan nåt man kan göra själv, eventuellt med hjälp från forumet =)

wilper

Mmm, jag har själv klurat på alternativa regler. Kom så långt att jag började skriva något också. Men det kom aldrig till speltest.

Det är nog många som har lite modulära spelplaner och snygga plastgubbar liggande från något spel. Vi kanske skulle göra en uppsättning med WRNU-regler för Sci-Fi figur-strider med det som bas.

Eksem

Champion
Och mycket riktigt finns det ett helt ospelat exemplar på Tradera just nu, som än så länge ligger på en spottstyver.

krank

Går ondskans ärenden
Wilper said:
Det är nog många som har lite modulära spelplaner och snygga plastgubbar liggande från något spel. Vi kanske skulle göra en uppsättning med WRNU-regler för Sci-Fi figur-strider med det som bas.
Eller typ i allmänhet regler för brädspelsdungeonbashing, som väl är det bästa sättet att beskriva t.ex Kampen om Citadellet. Jag kan tänka mig närstridsregler och magiregler såväl som avståndsstrid etc. Väldigt simpla stats, HP, kanske lite exp (eller bara pengar till ny utrustning), lite formler för att räkna ut vad varje utrustningsgrej är värd, och så ett sätt att balansera motståndares värden mot hjältarnas. Vips, universalsystem! =)

wilper

Jag anar en utmaning. "Skriv alternativa regler till ett befintligt brädspel." eller möjligen "Skriv alternativa regler till Kampen om Citadellet", om det är tillräckligt många som faktiskt har det spelet.

krank

Går ondskans ärenden
Wilper said:
Jag anar en utmaning. "Skriv alternativa regler till ett befintligt brädspel." eller möjligen "Skriv alternativa regler till Kampen om Citadellet", om det är tillräckligt många som faktiskt har det spelet.
JA!

Fast jag kan inte hålla i utmaningen, för jag vill vara med själv. Dessutom måste jag få tag på Kampen om Citadellet först.

Egentligen var reglerna ganska OK i grunden, det var mest att vissa grupper var så oerhört obalanserade... Men fan, ska se om jag får tag på ett ex av spelet så ska ni få se på fan...

Tomrad

Veteran
Hihi, här blev det fart...

Jo vi har varit på jakt efter "HeroQuest" länge nu, men då jag hittade ett inplastat ex av "Kampen om Citadellet" i min brors förråd så spelade vi igenom det på 3 spelare och mig som "onding". Dvs jag var "SL" hela tiden, och då började vi leta efter "nya" gamla brädspel på samma tema.
Så om nya regeler "dyker upp" till det så kan man ju spela vidare medans man väntar. Min bror sa även att den kom ut en planch i någon tidining för länge sedan med tilläggs regler och ev. nyg glov planer på baksidan av nämda planch...någon som har den ?

wilper

Det är något av de senare numren av Sinkadus du är ute efter.