Nekromanti Köpes: Tangentbord till en Asus Eee PC 900

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Tjabba! Har just fått en mycket trevlig liten sak av Björn Wärmedal, nämligen en Asus Eee PC 900 som dock har ett defekt tangentbord där flera av tangenterna inte funkar längre (något Björn självfallet berättat innan, det var därför jag fick den).

Efter att ha blivit mycket förtjust i den och upptäckt att det är mycket enkelt att byta tangentbord på den (om man bara har ett nytt tangentbord) så undrar jag nu om det är någon som har ett litet tangentbord som borde funka till ovan nämnda dator liggandes som de kan tänka sig att skilja sig ifrån.

Det är alltså ett sådnat tangentbord som sitter I datorn jag är ute efter, inte ett externt tangentbord.

Är beredd att betala upp till nån hundring plus frakt (jag TROR att det är ett rimligt pris. Om inte så skrik på mig).

/EDIT/ Om någon har ett tangentbord de vill skiljas från och ÄVEN har ett extra batteri med vettig batteritid på (ett par timmar) så är även det intressant.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Tangentbordet från en Asus EEE PC 700 bör funka också, tror jag. Har för för mig att den modellen var identisk så när som på skärmens storlek och högtalarnas placering.

Vad gäller batteriet så varade det strax över två timmar i nyskick, så det kan vara svårt att få tag i ett bättre, tyvärr :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Björn Wärmedal said:
Vad gäller batteriet så varade det strax över två timmar i nyskick, så det kan vara svårt att få tag i ett bättre, tyvärr :gremsmile:
Aha, så ett par timmar är lite överoptimistiskt då. Men det vore ändå trevligt med ett extrabatteri med hyffsad laddning för längre stunder utan el. Fast det är bara intressant om jag dessutom får tag på ett nytt tangentbord.