Nekromanti Köpt Eon

guraf

Veteran
Nu har jag köpt Eon! Efter alla posetiva saker kompisar och personer här på forumet har sagt om Eon.

Trevligt, Mycket nöje! (ANT)

Du borde köpa Geografica mundana inom en ganska snar framtid, världen är inte så välbeskriven i grundboken.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Rekommenderar även...

Tiraker! :gremsmile:

Överlägset bästa Eon-modulen som finns. Okej, smaken är som baken, men... den är verkligen bra :gremwink:. Fråga vem som helst, och om de säger något annat så lyssna inte.

*myser bara jag tänker på känslan jag får av att läsa den*

En annan störtskön modul (utöver Geografica och Tiraker) är Mystik & Magi. De Fördömdas Sista Hopp är också ett bra äventyr, fast jag tycker att Regnsynd är lite skönare... dock väldigt kort :gremfrown:. Regnsynd kräver däremot mer förberedelse än DFSH, paradoxalt nog.

Consaber kan man inte få nog av att läsa, och det enda störande momentet i den är de extremt fula illustrationerna.

Den sämsta modulen i mina ögon är Spelarens Handbok - verkligen inget som är riktigt nytt, och om du någonsin har rollspelat förut så har du absolut ingen användning av den.

En sak till, i min vilda recommendation-spree: Monster & Varelser är inte så dålig som alla säger :gremwink:. Trust me (högerklicka och "Spara som" om den inte funkar).

storken

Warrior
Tiraker...

Anser jag är en dålig modul just för att jag ogillar tiraker och eftersom våran spelgrupp "ignorerar" dessa. Annars är det väl en bra modul, men i mitt tycke är både Dvärgar och Alver o så mycket bättre.

Fahnen

Swordsman
Re: Rekommenderar även...

Spelarens handbok är mycket bra att ha om man vill att det ska gå snabbarre (snabbt skulle vara fel ord) att gör en rollperson.

Rätt tiraker är bäst. Jag hatar personligen eon alverna, de är hur tråkiga som helst. Grattis till arr du upptäckt detta underbara spel.

Midar kan inte sova.

Fahnen

Swordsman
Re Rekommenderar även...

Jag tycker bara inte om dem, de passar inte mig (kan inte förklara.
Gillar Tiraker och dvärgar bättre.

Farbror Funkus

Warrior
Grattis du har gjort ett lyckat köp.
Köp Geografica Mundana+Dvärgar,Alver o Tiraker.
det är det du behöver enligt mig.
Sen kan man ju köpa andra också , för lite rolig info.

Grattis åter igen.

Funkus tycker Alver är den bästa modulen.