Nekromanti Kört fast tror jag.(OBS!Spoiler för min spelgrupp)

wolfan

Veteran
Nu är det såhär att jag spelleder DnD 3.5 och har precis fått iväg min grupp. Men det var ett tag sen och jag har kommit lite ur gängorna när det gäller SLandet. Om jag nu nånsin var inne i gängorna.

hur som helst.
Magikern i spelgruppen har iaf fått ett telepatisk meddelande av en wizard som har hamnat i nån slags knipa.
Och rp-wizarden är så godhjärtad så han hjälper alla han kan. Och han tror dessutom att om han hjälper denna wizard kan han få hjälp att skydda sin stad från de hemska barbarerna från öst.
Det gruppen inte vet är att denna wizard är tillfångatagen av just dessa barbarer och tvingas experimentera fram vapen, ringar och andra artefakter som gör barbarkonungen mäktigare. MEn jag har lixom kört fast. Jag behöver en ordentlig bakgrund till dessa barbarer för de ska lixom vara en åtekommande del i min kampanj. Där rp-wizardens hemstad är terroriserad av barbarerna. Och de har krävt en lösensumma av staden och denna lilla stackars rp-wizard har gett sig iväg för att skaffa guld.
Nu till frågan. Nån idé på vad som skulle kunna hända om staden inte lyckas betala i tid. Typ staden mejas, hövdingens dotter tvingas äkta barbarkonungen eller nåt liknande. Har ni några idéer?
Lite idéer på vad de ska möta på vägen till slp-wizarden. De har just passerat mitten av en bergkedja som är känd som silverdrakbergen. Där det ryktas att det ska finnas ovanligt mycket drakar som härjar. Och de har börjat närma sig drakarna. Men ska dom finnas eller är du utroatde? Flyttat som flyttfåglar. Dött av sjukdomar. Eller har dom funnits eller är det bara en skröna. Nån som döljer nåt? Förslag välkomnas.

Tack på förhand allihopa.

//Sven