Avslut
Jag har varit på miniturné i Örebro, tagit hand om mina barn och nu är jag sjuk men jag skulle vilja avsluta den här tråden med en sista kommentar innan den självdör.
1) Det var inte så allvarligt menat
Det här var en sån där "Vad skulle du göra: äta bajs eller dricka kiss?"-tråd. En sån som man bidrar med när man inte har något direkt allvarligt att komma med, men ändå vill stå och slöprata lite.
Som jag förstod det lämpade sig OT-forumet för detta. I fortsättningen ska jag vara mer nogräknad. Sedan är det tabu att prata politik vilket jag missade. Jag tyckte att tråden
andades oseriositet, med ord som "skivspelarfjant", "skinnbyxor", "Fru Fortuna" mm. Men...jag kan ännu bli missförstådd på rollspel.nu.
2) Om Isabella
Jag skrev att jag kunde stå ut med både blondiner och bloggare (äsch, är jag inte storsint så säg!
) men att Isabella verkade ha begränsat med perspektiv på tillvaron.
Det står jag för. Hon är inte mer annorlunda än mina sjuttonåriga elever. Men när någon säger något ogenomtänkt, kan man väl få kommentera det? Ställa sig kritisk?
Lustigt att ingen har sagt något i stil med:
"Men Basse, det är inte henne du ska gnälla på, utan SYSTEMET och MÄNNISKORNA BAKOM DET!".
För det skulle jag kunna köpa. Varför ska DN, Sveriges största morgontidning, låta henne finnas med på deras nätupplagas förstasida i veckor? Vilka är personerna som "gör jobbet" med hennes hemsida? Vad tänker folk när de får en inblick i en rik ung människas lyxiga tillvaro? Varför problematiseras aldrig hennes rätt grunda åsikter? För att hon är sjutton och moderat?
Jag tror (och hoppas) att hon fortsätter med politik, och att hon skaffar sig fler intryck än från Stureplan. För då kommer hon kunna åstadkomma bra politik, väl förankrad i verkligheten.
Ungefär som Fredrik Reinfeldt, Carl Bildt eller Tobias Billström. Jag menar, oavsett vad man tycker om deras politik så är de skickliga politiker. Det är inte Isabella. Än.
Så vad skulle hon behöva för att bli det?
3) Om betyg
Jag älskar Tjajkovskij. Framförallt hans kompositioner i stort, men också efter att ha gått en instrumentationskurs på musikhögskolan. Ingen instrumenterar som han (alltså, instrumentera är att bestämma/välja ut vilket instrument som ska spela vad).
Han skrev en fantastisk symfoni,
Pathetique, så jag får bära mitt nya tillnamn med stolthet:
Basse, den patetiska.
Men jag förstod verkligen inte varför den här tråden skapade en stämning som gjorde att folk kände så här:
Wilper said:
När man ser en post som är så urbota idiotisk att man bara vill vråla personen i ansiktet så kan man klicka ett rött minus."
Nu ska det i sanningens namn sägas att jag inte vet om Wilper vill vråla just mig upp i ansiktet, men det var ett bra exempel.
Vad skrev jag som var så provocerande?
Så jag tänkte att...jag antingen är hemskt irriterande som person eller att jag inte har förstått hur betygssystemet fungerade. Därav frågan på rollspel.nu.
---
Nåja, nu när jag tittar tillbaka på min tråd så tycker jag mig kunna se fler tecken på min ursprungliga, oskyldiga mening.
Frågan jag ställde var: "Är du också så ond så att du vill skicka någon kändis till svensson-livet?".
Och svenssonliv, det är väl inte så farligt, va?
Däremot ska jag nog slipa på fler trådar som är
hardcore-gaming. Skvaller och skitsnack får i fortsättningen förpassas till forumsöl och eventuella konvent.
---
/Basse, glad ändå!