Kändisar med spelhobby

Mogger

Hipsteranka
Hårdrockaren Johan Sjöberg (på Ä-spel) hängde tydligen med Sthlms hårdrockselit, inkl kända band, och spelade tydligen med dem i Äspels lokaler. Enligt någon av Fandrakes verk. Vill minnas att Sator nämndes.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Gränsen för vad som kvalar in för att räknas som en kändis verkar sjunka för varje post i denna tråd :D
Som alla trådar här lider den a av en akut brist på precisa definitioner. Vad är en kändis? Föreslår att alla som har en wikipedia-artikel kvalar in.

Last edited:

MarcusK

Veteran
En hel massa komiker som figurerar i podden "Rollspelsklubben", vilket jag antar att flera känner till! Värt att nämnas i vilket fall!

aknaton

Apostat
I senaste avsnittet av "Text och musik med Eric Schüldt" avslöjade Eric att han i ungdomen spelade rollspel.

Jocke

Man med skägg
I senaste avsnittet av "Text och musik med Eric Schüldt" avslöjade Eric att han i ungdomen spelade rollspel.
Japp. Hans "gäng" var mitt "gängs" storasyskon och är det fortfarande, antar jag?
Bland dem fanns också TV-spels journalisten på Super Play (nuvarande juristen) Magnus Eriksson, Ekonomihistrikern och mångåriga Vertigo-Förlag medarbetaren Daniel Berg och ett antal mer privata privatpersoner.

Erik var i alla fall tämligen likadan då som nu. Men han är jätterolig också, vilket jag inte tycker synns i hans olika radio och podd grejer.

edit: Eller jag hoppas på att han fortfrande är rolig, har inte träffat honom på säkert 15 år.

Last edited:

Conan

انتفاضة
Verkar vara väldigt ont om kändisar som spelar rollspel. Trist.

Men finns det inte en massa amerikanska kändisar som spelar DnD (åtminstone i enskilda YouTube-klipp)?