Nekromanti Köp rollspel -> $10 till kvinna med ögonsjukdom

Ond bråd död

Swashbuckler
Nu är detta ingen bluff förstås, men visst känns det lite så där att samla ihop pengar bara för att. Jag menar solglasögon är inte så dyra (om det inte är nåt speciellt märke).

Det var nåt liknande när en gubbe på BGG förlorade sin son som var 2 månader. De samlade in en massa pengar via spelauktioner och liknande. Jag fattar inte riktigt poängen. "Stackars dig som förlorat din son. Här får du lite pengar så känns det nog bättre." Han var ju vad jag förstår inte särskilt fattig ivf. Man kan tycka att det borde vara mer motiverat att skänka pengar till typ forskning i spädbarnsdöd eller nåt.

Ok, i det här fallet så har säkert tanten dålig ekonomi och man får kanske inte samma stöd i USA av staten, men det känns väldigt konstigt bara. De har nog en väldigt annorlunda kultur i USA. :/

Re: Köp rollspel -> $10 till kvinna med ögonsjukdo

Genesis said:
Om du får berömda indierollspelsförfattare att erbjuda sina spel för pyttepriser och skriva exklusivt material som endast erbjuds genom försäljningen så kommer jag att sponsra med glädje.
Jag tror det blir en CD istället. Janne Schaffers och John Norums heta gitarrdueller ackompanjerade av mitt syrgastält, min EKG-monitor och Curt Lundmark på tamburin.

Doomhamster

Swordsman
hjk said:
Nu är detta ingen bluff förstås, men visst känns det lite så där att samla ihop pengar bara för att.
...sen är det väl en sak att samla/tigga pengar, och en helt annan att SÄLJA grejer, till på köpet till underpris?

Christoffer

It's all pig.
Mars Colony är mycket fint litet spel om vår besatthet vid enskilda individer när det kommer till politik. Värt bara för det spelet.

Sodivra

Champion
Re: Köp rollspel -> $10 till kvinna med ögonsjukdo

Grisodlar'n said:
Genesis said:
Om du får berömda indierollspelsförfattare att erbjuda sina spel för pyttepriser och skriva exklusivt material som endast erbjuds genom försäljningen så kommer jag att sponsra med glädje.
Jag tror det blir en CD istället. Janne Schaffers och John Norums heta gitarrdueller ackompanjerade av mitt syrgastält, min EKG-monitor och Curt Lundmark på tamburin.
Varför är din första reaktion på att några försöker göra något schysst att det är en bluff?

Kan du inte våga tro på att människor faktiskt gör goda gärningar?

krank

Går ondskans ärenden
Robert Jonsson said:
Jag tycker det luktar lite unket i den här tråden. Alltså, om man vill supa bort sitt eget liv är det fine. Men det är ju inte direkt en sjukdom. Det är ett aktivt val.

Sedan så är det automatiskt lurendrejeri för att hon ser fin ut? Classy. Men det är praktiskt att vara snygg - då kan man tydligen inte vara sjuk. Synd att jag inte är snygg, för jag skulle behöva immunitet mot sjukdomar.

För det tredje, som påpekats, visst det kan vara lurendrejeri. Ingenting är omöjligt, men det är så otroligt osannolikt med tanke på vilka namn som är inblandade.
QFT.

solvebring

Superhero
Jag tycker diskussionen om lurendrejeri och dylika bör taggas ned. Antingen så köper man indiespelen och stödjer den här tjejen eller så gör man det inte, liksom. Att diskutera konspirationsteorier kring den här grejen är inte bara ett smaklöst skämt utan överlag ett helt meningslöst skämt. Me do not approve. Jag kan inte undgå att bli förbannad. Här har vi en schysst deal för en schysst sak och folk bara måste bete sig illa tycks det som.

Den här tjejen, Karla, som har fått en ögonsjukdom som kan göra henne blind. Vården i USA är ingenting man kan ta förgivet och folk där får oftast pröjsa sin vård själva, mer eller mindre. Man måste ha försäkring hit och dit för att ha rätt till vård med olika omkostnader. Karla har kort och gott en schysst polare som gillar henne och vill ställa upp för henne genom att hon och andra spelmakare säljer en bunt spel till underpris. Kort och gott så är det en förbaskat fin deal - man bidrar att hjälpa någon annan och får material till sin hobby till en skitsumma.

Förövrigt tackar både Elizabeth och Karla personligen i mailet man får med PDF:erna. Så stuff it, please. ... Jag är förövrigt en person som tycker att man kan skämta om allt, men var sak har sin plats och sin kontext. Plus att det här skämtet till synes inte ens är något skämt utan bara en stor skopa taskigt omdöme.

Simon

Swashbuckler
Håll höjd

Hej alla!

Frågan ifall den här kampanjen kan ha ett annat syfte än det som utannonseras är inte i mina ögon off topic här i tråden, men jag skulle vilja be samtliga att undvika ett raljerande tonfall och hålla lite höjd i argumenten.

Det här är inte en kommentar till ett specifikt inlägg i tråden, utan jag skriver det därför att flera inlägg, som argumenterar för olika sidor i frågan, ligger på gränsen i mina ögon. Argumentera gärna, men var snälla och raljera inte, varken över varandra eller personerna som tråden handlar om.

Så, det här är en stilla och allmän påminnelse.

Tack!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
solvebring said:
Jag tycker diskussionen om lurendrejeri och dylika bör taggas ned. Antingen så köper man indiespelen och stödjer den här tjejen eller så gör man det inte, liksom. Att diskutera konspirationsteorier kring den här grejen är inte bara ett smaklöst skämt utan överlag ett helt meningslöst skämt. Me do not approve. Jag kan inte undgå att bli förbannad. Här har vi en schysst deal för en schysst sak och folk bara måste bete sig illa tycks det som.

Den här tjejen, Karla, som har fått en ögonsjukdom som kan göra henne blind. Vården i USA är ingenting man kan ta förgivet och folk där får oftast pröjsa sin vård själva, mer eller mindre. Man måste ha försäkring hit och dit för att ha rätt till vård med olika omkostnader. Karla har kort och gott en schysst polare som gillar henne och vill ställa upp för henne genom att hon och andra spelmakare säljer en bunt spel till underpris. Kort och gott så är det en förbaskat fin deal - man bidrar att hjälpa någon annan och får material till sin hobby till en skitsumma.

Förövrigt tackar både Elizabeth och Karla personligen i mailet man får med PDF:erna. Så stuff it, please. ... Jag är förövrigt en person som tycker att man kan skämta om allt, men var sak har sin plats och sin kontext. Plus att det här skämtet till synes inte ens är något skämt utan bara en stor skopa taskigt omdöme.
Jag vet inte om jag har missat något, men var är det här skämtet du pratar om? Min uppfattning är att det inte skämtas någonstans i tråden.

solvebring

Superhero
Tja, vad kan jag säga? Om konspirationsteorierna är allvarliga så frågar jag mig istället - vart tusan kommer de ifrån.
Som mitt sista stycke antyder så antar jag mest att det är ett skämt, för annars tycker jag, som jag sade, att konspirationsteorierna - som då är på fullt allvar (?) - bara tyder på dåligt omdöme. Jag ser inte nödvändigheten eller några argument överhuvudtaget för att vara misstänksam gentemot att någon hjälper en vän genom att sälja några rollspel till underpris.

Vitulv

solvebring said:
Tja, vad kan jag säga? Om konspirationsteorierna är allvarliga så frågar jag mig istället - vart tusan kommer de ifrån.
Som mitt sista stycke antyder så antar jag mest att det är ett skämt, för annars tycker jag, som jag sade, att konspirationsteorierna - som då är på fullt allvar (?) - bara tyder på dåligt omdöme. Jag ser inte nödvändigheten eller några argument överhuvudtaget för att vara misstänksam gentemot att någon hjälper en vän genom att sälja några rollspel till underpris.
Hm, okej. Jag ser nog inte samma sak som du.

solvebring

Superhero
Vitulv said:
solvebring said:
Det kanske är jag som går in med en neggig inställning och utläser lite snett? Vad vet jag. Som du säger så kan man ju utläsa en hel del ut det som folk skriver. Om du vill utveckla så please do. Jag blir nyfiken när du hintar så där (som jag tycker du gör iaf). :gremsmile:

Vitulv

solvebring said:
Vitulv said:
solvebring said:
Det kanske är jag som går in med en neggig inställning och utläser lite snett? Vad vet jag. Som du säger så kan man ju utläsa en hel del ut det som folk skriver. Om du vill utveckla så please do. Jag blir nyfiken när du hintar så där (som jag tycker du gör iaf). :gremsmile:

Nej alltså, det är inte så mycket att utveckla. Du ser ett skämt och jag gör det inte.

solvebring

Superhero
Nej alltså, det är inte så mycket att utveckla. Du ser ett skämt och jag gör det inte.
Nej, det gör jag ju egentligen inte. Jag hoppas och vill tro att det är ett smaklöst, ruskigt dåligt skämt att diskutera på det viset. För annars... ja, det kanske jag inte bör uttrycka vad jag anser om, för då bannas jag helt enkelt.

Kort och gott, jag trodde inte att någon tog sig för att föra den sortens diskussion om saken i fråga på fullt allvar.

Vitulv

Svarte faraonen said:
Som sagt: håll tråden on topic, och släpp den här diskussionen. Den gör ingen glad.
Okej, jag uppfattade Simons moderering som att den här frågan är on topic.