Nekromanti Köpa nåt sket dyrt?

Johan K

Gammal & dryg
Man kan ju alltid köpa information, kontakter, makt eller nått sådant..
Eller varför inte om din karaktär har nån titel, kanske starta ett litet krig för att utöka sina marker lite...

/ Johan K, som är nyligen hemmkommen från jobbbet..

Hamsterbane

Veteran
Mina spelare har efter diverse handelsresor och investeringar skrapat ihop en sammanlagd förmögenhet av kring 2.000.000 silvermynt. 1.500.000 ungefär pumpade de in i nya handelsresor och investeringar, resten har en spelare mutat ett antal hundra bönder med tillhörande horder av boskap att flytta till ett gammalt övergivet baroni som han nyligen ärvde i Consabers berg. De bygger magiakademier och hyr elitdvärgakrigare och gud vet vad.

HerrBjörn

Warrior
Låt nån girig mycket mäktig ond man eller någon slags kult
lönnmörda dem eller jaga dem för att de har magiakademier som dnna kult inte gillar..
(alltså om du tycker att det börjar gå lite överstyr)
[color:\\"blue\\"] Spelledaren got the power [/color] som Tessforp brukar säga.. :gremlaugh:

WolmerX

Warrior
Re: om jag vill

När du ändå håller på, va sägs om nomotropiskt förstärkt gyroupphängning på hela rummet så att det inte svajar under sjögång, att labba är riskabelt även om det inte råder sjögång men det senare kan ju denna lösning råda bot på. Bara femtioelva miljoner på postförskott.

Tesfforp

Warrior
Re: Liten tillrättelse [ANT]

Det stavas Tesfforp och inte Tessforp.

Tesfforp, vars måtto är att rätt ska vara rätt.

Tesfforp

Warrior
Sedan när man har massa sådana vapen, så kan man sälja dem svindyrt och tjäna ännu mer och göra ännu fler vapen. När man har Mundanas ledande übervapenhandel så får man in en jävla massa pengar. Då ska man hyra väldigt många legosoldater som man utrustar med übergrejer och tar sedan över Mundana.

Tesfforp, gör det enkelt!

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Das Yvian-Lösning

Alternativ 1:
1. Skaffa en fru - alternativt älskarinna.
2. Skaffa en son/dotter (detaljer överflödiga?)
3. Låt sonen/dottern och din fru (om du nu har skaffat någon) få ta hand om pengarna.

Alternativ 2:
Gör som människor med pengar gjorde på medeltiden :gremgrin:
Bygg dig ett präktigt makt-objekt! Ett bra exempel är en krypta där du kan vila när du dör, och utrusta den med allsköns rikedomar, fällor och vakter (helst magiska eller vandöda då :gremtongue:).
Sen kan du skaffa en ny rp när han e död, så får du åka å plundra din gamla rp's krypta :gremwink: *Så har du ett framtida äventyrs-uppslag för din SL också :gremsmile:*

Yvian, som tycker om att pengar i stora mängder är mäkta irriterande speciellt som han själv är SL och har en sån spelare.

Ps. Den tidigare nämnda spelaren dog oförklarligt några veckor senare, då han försökte göra sig själv till gud :gremtongue: *Evil gods, Evil SL* Ds.

Hamsterbane

Veteran
Hehe, nej i min nuvarande kampanj hindrar jag ingen att göra något. Det jag planerar är mer perifera händelser, tex datum för krig, vulkanutbrott, hur många släktingar rollpersonerna har och vad de har för sig, medan jag låter rollpersonerna göra vad de vill utan att egentligen styra kampanjen speciellt mycket. Här hindras ingen.

Men givetvis för det med sig en hel del problem med att vara så rika. De fick grundplåten till sin förmögenhet kanske lite för enkelt, men resten har de fått kämpa sig till, och några av dem har gått åt i kampen. För sin maktställning i landet har de fått betala med sitt rykte och sina vänner; många är det numera som hatar dem och smider planer att störta samman deras rikedom och planer... :gremelak:

Kenzui

Warrior
Re: om jag vill

Hey om jag köper en båt så säljer jag mitt slott och en hel del andra saker också som e illegal liksom. jag fick en massa rikedomer när jag skapade gubben sen fick jag göra ett äventyr som gav en del sen så har jag rövat lite med mina vandöda. så han är inte så himla populär åt väster. jag har väll säkert 5 miljoner om jag säljer de jag inte behöver ¨på en båt och det tycker jag är en hel del massa pengar. HA DET BRA!!!