Köpfrossa 2025

Rangertheman

Myrmidon
Förutom officiella och inofficiella prylar till DoD så har jag svårt att tänka mig att det skulle dyka upp något som jag verkligen vill frossa i. Daggerheart javisst, och kanske Natural Fantasy-boken till Fabula Ultima, om den kommer nästa år. Men utöver det...inget...

Bolongo

Herr Doktor
Som vanligt kommer jag nog att köpa allt till RuneQuest och Pendragon, även om jag inte spelar det...

Jag har ett stort antal crowdfundade spel på ingång, men de köpte jag väl egentligen förra året? Jag betalde för dem då, åtminstone...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag lär skaffa de nya äventyren till Troubleshooters när jag snubblar över dem.

EDIT1: Och Mutant Chronicles-versionen från @krank om den kommer i år!
EDIT2: Antagligen åker jag dit på nya KULT på svenska också.

Hittar jag Challenge-tidningar (GDWs tidning) till rimligt pris lär jag skaffa dem, så även Autoduel Quarterly (SJGs tidning till Car Wars), men det är ju begagnatmarknaden på båda de fronterna.

Last edited:

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Jag kommer att införskaffa:
...
- Space: 1999 från Modiphius (vete fan varför ... eller, jag älskade tv-serien när jag var liten, kanske den första sci-fi jag minns på tv.
Hade missat det spelet. Månbas Alpha är lite av en guilty pleasure från när man ung. Du lurade mig nog till ett köp. (Kommer se grymt bra ut i bokhyllan brevid space 1899).

Så inköp 2025 lär det bli den och eventuella nya saker till Bladerunner och The Troubleshooters. Blir rollspelet "The Avengers" (baserat på tv-serien från 60-talet) av som jag hört vaga rykten om så lär jag haka på den.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tänker köpa några smala spel som jag ser i butik för första gången och inte kunnat få tag på tidigare, backa någon kickstarter som jag aldrig hört talas om tidigare och som låter cool, och få hem några kickstarters jag redan backat för länge sen. Och så backa eventuella officiella DoD-grejer som dyker upp. Men i övrigt tänker jag nog mest försöka sälja av lite.

bortom12e

Swordsman
Jag är mest sugen på ligans the one ring, och Chronicles of darkness-spelen. Vi får se :)

Magnus L

Hero
Jag kommer att införskaffa:

- Allt till Imperium Maledictum från Cubicle 7
- Allt till Drakar och Demoner från Fria Ligan
- Allt nytt till Alien från Fria Ligan
- Allt till WFRP från Cubicle 7
- Space: 1999 från Modiphius (vete fan varför ... eller, jag älskade tv-serien när jag var liten, kanske den första sci-fi jag minns på tv. Så därför).
- Diverse tredjepartsgrejer till Drakar och Demoner (allt från Lehto, allt från Dunderdagar, sen blandat beroende på vad jag rycks med av)

Och där är nog min budget sprängd i bitar! :D
Jag är sugen på att köpa lite till WFRP men tvekar och har dålig koll! Förklara för mig varför det ska bli ett köp under 2025! 😀

Magnus L

Hero
De jag kommer på på rak arm.
- Twilight 2000, allt som släpps.
- The One Ring, allt som släpps.
- Rolemaster Unified, Treasure Law, Creature Law I & II (när de finns att köpa i hårdpärm).

Stående kompletteringar sen gammalt
MERP 2nd Edition
- Shire #2017
- The Northern Waste #2025

Brädspel
- TRL games , In a Dark Wood (under leverans)
- Compass Games, World War 3 1989 - East Asia Front
- Compass Games, Blue Water Navy Pacific
- Compass Games, The Doomsday Project: Episode 3 - The Battle for the North.

:t6r-5: :t6b-2:
//EvilSpook
Twilight 2000 lockar mig lite! Hur är det att spela? Ge mig argumenten jag behöver för att det ska bli ett köp under 2025 😀

Tuggback

Stjärnorna kvittar det lika
Kommer att skaffa Cthulhu by Gaslight och Mina mardrömmars stad, sen får vi se. Lite sugen på Symbaroum och frugan sneglar åt World of Darkness

Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag är sugen på att köpa lite till WFRP men tvekar och har dålig koll! Förklara för mig varför det ska bli ett köp under 2025! 😀
Eh, öh ... för att jag köper allt till WFRP. Det är det enkla och korrekta svaret, tyvärr! Har inget med kvaliteten att göra, även om jag tycker att Cubicle 7 gör rätt stabila grejer. :)

Jag kommer fortsätta köpa allt till The One Ring och Alien. Särskilt Alien har varit enormt uppskattat i den grupp jag spelat med sedan vi möttes i gymnasiet.
Väntar på Mythic Carpathia och City of my Nightmares, samt startsetet till Vaesen. Kunde inte hålla mig. Har alltid haft en softspot för den här delen av Europa som setting till skräck, samt att jag bott i de här delarna av Europa. Vem vill inte dra runt i Prag, Bratislava (Pressburg?) i slutet av 1800-talet? Eller ja, Stockholm med för den delen.

Bifur

Veteran
Väntar på Mythic Carpathia och City of my Nightmares, samt startsetet till Vaesen. Kunde inte hålla mig. Har alltid haft en softspot för den här delen av Europa som setting till skräck, samt att jag bott i de här delarna av Europa. Vem vill inte dra runt i Prag, Bratislava (Pressburg?) i slutet av 1800-talet? Eller ja, Stockholm med för den delen.
Håller med. Den enda problemet är att Väsen aldrig riktigt väckt intresse hos någon av mina spelgrupper, så jag har sagt till mig att hålla igen i väntan en ändring.

Fnord

Veteran
Tycker själv det är en feature med Homeworld och Dishonored! Grundbok och rock’n’roll! Passar också väldigt bra med regler som har en del samberättarelement som kan ta saker i nya riktningar.
Själv så skulle jag gärna se en eller två setting-böcker till i alla fall Dishonored (kanske en per stad) och möjligtvis en samling med några kortare äventyr (om inte det skulle kunna bakas in i böckerna). Dishonored spelvärld är rätt intressant och det vore kul att få lite mer skrivet om den, gärna om sådant som inte är direkt knutet till datorspelen.