Köpfrossa 2025

entomophobiac

Pistoler & Mord
Dishonored spelvärld är rätt intressant och det vore kul att få lite mer skrivet om den, gärna om sådant som inte är direkt knutet till datorspelen.
Bygg ut det själv! Inspirationen i spelet är ju väldigt tydlig. Verktygen för att utforska det finns redan i spelen. :)

Gamiel

Myrmidon
Inget direkt planerat men det är nog ett antal kickstarter jag kommer upptäcka o hoppa på, SF-bokhandelns spelrea innebär alltid att jag köper för minst en tussing, Stockholms SF Antikvariat kommer nog få in grejer som jag inte kan låta bli att köpa.

Sedan är det mer inspiration än spel men Stockholms Internationella Seriefestival kommer innebär att minst 2000 sekiner investeras i serieskapare o -förlags utbud.

Botulf

Hero
Allt till nya Conan från Monolith

Fortsätta köpa Fria Ligans Middle-Earth grejer

Kanske skaffa regelböckerna för AD&D 2ed igen?

Fylla ut samlingen av Planescape grejer från drivethru?

Förhoppningsvis kanske äventyret Princess of Mars till Warriors of the Red Planet äntligen släpps?

Listan kan göras oändlig 😅

Last edited:

Magnus L

Hero
Då är även min inköpsplan för 2025 klar!

Att köpa direkt när det ges ut:
  • Allt från FL till Drakar och Demoner -23
  • Allt från Helmgast till Eon 4/5
  • Allt från FL till The One Ring 2ed
Att köpa vid en bra REA eller annat lämpligt tillfälle:
  • Symbaroum (Äger inget så det blir väl "Core"-böcker till att börja med
  • Twilight 2000 - Core Set
  • Troubleshooters - Core Rulebook
Sakerna köps såklart med någon slags förhoppning om att det kommer spelas men även i syfte att läsa i lugn och ro för mitt eget höga nöjes skull. Gillar verkligen att läsa en rollspelsbok i syfte att vidga mina perspektiv, få ny inspiration, lära mig om regelsystem och inte minst för att ha referenser och förståelse för regler när jag lyssnar på olika AP-poddar!

Gott nytt år :geek:

Rangertheman

Myrmidon
Ser ut som att jag är tvungen att köpa- och spelleda The Magnus Archives när det når de svenska butikerna. Jag har en 15-årig TMA-fan i familjen som väldigt gärna vill att jag ska göra det :)

joth1006

rollspelskollektivet
Jag ska hålla nere det rätt mycket i år, men backar nog Kickstartern för de nya Shadowdark-zinesen i mars.

Organ

Out of time, out of mind
Jag har dålig koll på vad som kommer att släppas under året så det enda jag just nu vet att jag kommer att införskaffa är Realms of the Three Rings till The One Ring.

Nässe

Myrmidon
Blir förhoppningsvis väldigt lite köpt för mig i år. Om något har jag spanat på Expert Partisan. Sen tänker jag att det som spelas kan få köpas, alltså om vi kör tex Ars Magica, köper jag det gärna. Så det får nog styra. Har några saker jag skrivit i som jag inte äger och funderar på om det är värt att lägga ut en 400-500 för en bok med mitt namn i... Troligtvis inte.

Badmojo

Old’s cool
Blir förhoppningsvis väldigt lite köpt för mig i år. Om något har jag spanat på Expert Partisan. Sen tänker jag att det som spelas kan få köpas, alltså om vi kör tex Ars Magica, köper jag det gärna. Så det får nog styra. Har några saker jag skrivit i som jag inte äger och funderar på om det är värt att lägga ut en 400-500 för en bok med mitt namn i... Troligtvis inte.
Expert Partisan är oerhört bra, om en obehaglig tid som kunde blivit verklighet. Bara att köpa. Hoppas att @Mekanurg skriver en bok i den miljön.