Nekromanti Kalcidis, se hit! (Ja, ni andra får också kolla) …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Otherworld Creations har släppt <a href="http://www.rpgnow.com/product_info.php?products_id=4284&SRC=EnWorld[/url" target="_blank">
Solid!</a>, ett d20 blaxploitation-spel.

Organ

Out of time, out of mind
Hot dam, suckah! Shonuff gonna put dat hoe to my row! Testify all da way to dat brutha! :gremgrin:

Allvarligt talat. Genren kanske inte är den bästa att bygga en hel kampanj kring men nog lämpar den sig mer än väl till ett par snabba one-off-sessioner.

/Anders (som skulle vilja ha en svart graemlin med ett JÄTTE-AFRO till just denna post)

Eksem

Champion
I'm not a biter i'm a writer for myself and others

Äh, vafan, klart man skulle ha använt D20 till PPaPE* egentligen... klasser, snabb action, skalbart... aja, PPaPE är säkert ändå bättre, snyggare och dessutom helt gratis, så vi vinner.

* Pimps, Players and Private Eyes, fool!

kalcidis

Hero
Preach brotherman! Let them jiveturkeys have it.

Yeah, visst är det grymt? Jag såg att det började skeppas till affärerna för cirka en eller två veckor sedan och har sedan dess försökt hitta ett ställe där man kan köpa den. Men a brovva is down on his luck när the man gör allt för att stoppa sanningen. Om någon skulle veta något svenskt ställe som kommer ta in boken så skulle jag bli grymt glad.

(Det ska dessutom påpekas att Count Jockula för tillfället håller på och sammanfattar Sveriges första blaxploitation-sida med artiklar, filmförteckningar och who's who inom branschen).

kalcidis

Hero
Re: I'm not a biter i'm a writer for myself and ot

Jag har tänkt på det där faktiskt. Visst, skulle D20 funka bra till blaxplo men jag tror ändå att vår version av Instafunk funkar bättre om vi bara skulle kunna funkafy det lite smått så det inte blir så torrt som det har råkat bli.

kalcidis

Hero
Organ is a baaad mutha... shut yo mouf!

Men passa på att joina in i speltestandet av Pimps, Players & Private Eyes någon gång. Jag kan lova allt från neonpälsade hallickar till taskigt koreograferad kung-fu. Man ska inte heller glömma ett soundtrack ihopplockat med alla klassiker från filmgenren.

kalcidis

Hero
The revolution will not be Americanized

Kanske lite sent att göra inlägg i tråden men vaffan. Känns som om det är ett för fjuttigt och ämnesspecifikt inlägg för att göra en helt ny tråd.

Här finns det en recension att läsa av spelet; Review of Solid! The D20 Blaxploitation Experience

Tydligen ska det inte vara så bra och som det ser ut så verkar Pimps, Players and Private Eyes ha allt det som Solid! saknar. Yeaaaaaaaah!