Nekromanti Kamorianer

rofugos

Veteran
Jag har just fått upp ögonen för Kamorianerna deras fysiska eganskaper. Nu undrar jag bara hur man skall tillämpa deras djuriska egenskaper (exempelvis att Blodulvens klan helas dubbelt så snabbt) sidor på ett juste sätt.
Skall man räkna det som fysiska egenskaper och på så viss ta ett bort slag från huvudtabellsslagen kanske?

antorax

Swordsman
Hur jag gör

Tja, vi i vår spelgrupp räknar det som en extra förmåga, alltså ta inte bort ett bakgrundsslag. Kamorianer har ju trots allt en del nackdelar så då kan man ju ge dem lite fördelar kanske :p

Vet dock inte hur neogames hade tänkt det, men jag tror inte att de räknar den förmågan som ett bakgrundsslag. Vågar dock inte säga att jag är säker.

rofugos

Veteran
Att jag ens känner till Kamorianerna beror på att jag läst avsnittet i Barbarer och Människofolk. Men jag har nog kommit fram till att man kan använda deras fördelar utan att låta det kosta någonting iochmed deras nackdelar och att det enbart är dom som är nära sin totem som får fördelarna.

Dracohoribilis

Warrior
Nej, men alla egenskaper e ju för rasen, dvs Alver får ju en hel del egenskaper och de får ju mindre slag på tabellen bara för att de blir så gamla så blir det ju ändå typ lika många!
om du tänker Tiraker KRAGGBARBARER så har de ju en hel del egenskaper också men de har ju lika många slag på huvudtabellen för de, så de ska ju inte räknas bort :gremwink: