solvebring
Superhero
Håller på att göra en minikampanj...
Har just börjat med delen då RP kommer in i den första akten. De får ett uppdrag att leta rätt på något de har blivit lurade att tro är en avancerad ritning på en makalös uppfinning som personen ifråga intresserar sig för, främst för att tjäna guld att betala sina skulder med. Alltså något de bara tror att något gammalt skräp med fjädrar, muttrar och mjänger... Detta har de blivit itutade för att inte själva stjäla formeln (som det egentligen är). Det är dock egentligen en kemi&magi-formel för att göra järn till guld.
Uppdrag får de för att något skall driva iväg dem, och i stora sig kommer detta vara huvudleden på kampanjen - Kronans underrättelsetjänst är b.la. inblandad i detta...
Annars gillar jag inte att ge RP uppdrag, känns lite klychigt, brukar annars göra så att de "bara" hämnar i äventyren, men tyckte att ett uppdrag kan vara en bra start på något sådant.
Har dock aldrig gjort en kampanj förut så...
Hur knyter man på många olika bra sätt ihop en kampanj?
Finns det några bra punkter att tänka på?
Vad bör man tänka på för att få ihop små bra avstickare - sidostigar alltså, som RP kan lösa samtidigt som de går längs "huvudstigen" i kampanjen.
Jag vill ha all hjälp jag kan få med arbetet att driva fram en bra kampanj med roliga sidospår.
P.S. Till DoD... gör den till 91, men den kommer ju vara spelbar för egentligen alla versioner utom möjligtvis Första, Samuraj och Riotminds versioner då Trudvang är en mycket primitivare värld med helt annorlunda utseende och skick. D.S.
Har just börjat med delen då RP kommer in i den första akten. De får ett uppdrag att leta rätt på något de har blivit lurade att tro är en avancerad ritning på en makalös uppfinning som personen ifråga intresserar sig för, främst för att tjäna guld att betala sina skulder med. Alltså något de bara tror att något gammalt skräp med fjädrar, muttrar och mjänger... Detta har de blivit itutade för att inte själva stjäla formeln (som det egentligen är). Det är dock egentligen en kemi&magi-formel för att göra järn till guld.
Uppdrag får de för att något skall driva iväg dem, och i stora sig kommer detta vara huvudleden på kampanjen - Kronans underrättelsetjänst är b.la. inblandad i detta...
Annars gillar jag inte att ge RP uppdrag, känns lite klychigt, brukar annars göra så att de "bara" hämnar i äventyren, men tyckte att ett uppdrag kan vara en bra start på något sådant.
Har dock aldrig gjort en kampanj förut så...
Hur knyter man på många olika bra sätt ihop en kampanj?
Finns det några bra punkter att tänka på?
Vad bör man tänka på för att få ihop små bra avstickare - sidostigar alltså, som RP kan lösa samtidigt som de går längs "huvudstigen" i kampanjen.
Jag vill ha all hjälp jag kan få med arbetet att driva fram en bra kampanj med roliga sidospår.
P.S. Till DoD... gör den till 91, men den kommer ju vara spelbar för egentligen alla versioner utom möjligtvis Första, Samuraj och Riotminds versioner då Trudvang är en mycket primitivare värld med helt annorlunda utseende och skick. D.S.