Nekromanti Kampanj Ideé

William_Besario

Warrior
Obs. Mina spelare skall icke läse detta

Jag fick alldeles nyss en ideé till en längre kampanj.
Rollpersonerna får nys om en undangömd skatt i någon ruinstad. men när de väl kommer dit för att hämta skatten börjar en riktig vansinnesfärd. himmlen går i moln och det börjar åska, de ser monster i varje hörn, tillsut blir dom jagade ner i en grop och överfallna av monstren.
senare nästa dag vaknar de upp under t.e.x. Asharina Stäppens brännande sol. allt är OK förutom en sak. Dom har bytt kroppar med varandra. minne och allt sånt är kvar. men dom har helt enkelt bytt kropp med varandra. detta bör behandlas med reglerna och Schamanism

Några kommentarer?

MVH Kristoffer Johnsen

"do you want to live forever?"

Tiraken_UBBT

Veteran
Re: Så j**la coolt!!!

Låter mäktigt men hur ska dom lösa dena situation hmm är det inte bara att gå till en Schamisman.

Johan K

Gammal & dryg
Coolt !!

Låter som en otroligt frän idé !!!! Låter som en klart spännande idé !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Baron Marak

Swordsman
Re: Så j**la coolt!!!

För att de ska kunna få tillbaks sina gamla kroppar så måste de behärska Schamanism eller så kanske de kan gå till någon riktigt mäktig magiker som har en lämplig ritual men vill att rollpersonerna gör han en tjänst först...

Det finns dock ett antal problem med att byta kroppar:
Man får halverad RÖR
En hel del färdigheter försvinner/går ner till GC inklusive vapenfärdigheter.

Focii är för mesar!

TheStoryteller

Veteran
Låter som det kan bli en rolig kampanj.

Skriv, skriv, skriv...Och dela med dig till oss andra som sliter med halvfärdiga äventyr. *Ler*

William_Besario

Warrior
Tyvärr är jag mitt oppe i en kampanj just nu, ch den kommer säkerligen att hålal på länge till. men jag SKA använda ideen, och när jag väl gör det kan det mycket väl hända att jag berättar allt för er

Sodivra

Champion
Mina erfarenheter

Jag spellede ett äventyr med en liknande idé..
Okej jag går igenom typ.. allt.

Spelarna övergav i sitt första äventyr en i gruppen, död på en VÄLDIGT hemsökt kyrkogård. Inte smart! /images/icons/smile.gif

Iallafall så får dom besök av en mystisk person i en huva som mest liknar en hög trasor (den döde rollpersonen, återuppstånden) och han skickar dom till en "spökvärld" där allt är svartvitt och surrealistisk. Horisonten blinkar ostabilt, svarta knotiga träd står i dungar, kusliga fåglar svävar ovanför dom (e det fåglar av normal storlek? eller e det enorma fåglar enormt högt upp?) Iallafall.. spelarna får syn på en skylt..

Välkommen till skugglanden
Dömd att aldrig somna,
Aldrig vakna
Ständigt vandra i skugglanden

(fast med rim)

Bibliotek rakt framåt

Spelarna börjar vandra framåt. Eller är det landskapet som rör sig kring dom?? Läskigt.. Dom ser fåglar, en svart tjäraliknande sjö (Som sväljer allt man stoppar i den) en arme av zombier som tågar i fjärran..
Efter ett tag kommer dom fram till ett skjul. Dom öppnar och befinner sig i en enorm sal! Även här kretsar dom kusliga fåglarna långt uppe, så högt i tak är det. Oändliga bokhyllor försvinner upp i mörkret, och dom slingrar sig så att dom bildar en enorm labyrint. En disk finns till höger. Med klocka på. Spelarna ringer på klockan, upp dyker bibliotekarien. Ett huvud och två händer. Han kan hjälpa dom ta reda på varför dom är här.. Han varnar dom för råttor och leder in dom i labyrinten. Efter ett tag säger han "ca 80 meter upp här" och svävar upp. Spelarna är ensamma kvar. Och nu kommer en råtta.. Här busade jag en hel del med naturlagarna, en massa sjuka saker hände men spelarna skadades inte. Utom en som blev av med sin svans. Som han plötsligt fått... /images/icons/wink.gif

Bibliotekarien kommer ner igen. Han vet vem som fått hit spelarna (ledtråd delas ut) men han har ingen aning om hur dom ska ta sig tillbaka. Plötsligt så sugs dom ut ur världen och vaknar i.. kroppar.. Dom befinner sig i varsin död kropp och en magiker ropar "Res er mina odöda tjänare!"

Honom dödade dom. Det visade sig att dom hade rätt psykade kroppar (En mer än 2 meter lång typ med sammetsliknande vit hud. En halvmeters typ med svampig hud, obestämbart kön, och en spricka i bakhuvudet. En gammal man med sprucken hud och svett hår. En lång kvinna med smutsigt och spretigt svart hår. Alla var klädda i säckväv med röd text som beskrev deras nya.. förmåga! Som t.ex Corpus Possesius (Han kunde ta över andra kroppar) och Pyro Psyko (Kan tända eld på saker med tanken)

Nu får spelarna testa sina nya förmågor, vänja sig vid sina nya kroppar och ge sig ut efter den ovilande gamla rollpersonen och sina kroppar!

Vi hade _väldigt_ trevligt.

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

Pesemistiskt som vanligt...

Öhh. Jag tycker inte om sådana hifanatsy där allt bara händer. Det roliga är när rpna ska sitta och klura om hur de ska lösa hela saken. Nu kommer säkert spelarna gå omkring som några frågetecken och inte fatta en suck. Jag själv skulle inte uppskatta en sådan kampanj.

Nu säger du säkert att de kommer att sitta och klura et jäkla tag. Det håller jag med om, men fattar de något? Nepp.
Låter inte skoj. Men det är min åsikt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

William_Besario

Warrior
Re: Pesemistiskt som vanligt...

jag har förklarinegn , och den är relativt simpel, dom kommer att få reda på det relativt tidigt tror jag, men sedan att göra allting ogjort...

smaffy

Hero
Re: Pesemistiskt som vanligt...

låter fortfarande fruktansvärt oseriöst och lite lätt misslyckat. jag håller med silversnurfen helt på alla punkter. lägg ner.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Sodivra

Champion
Nej nu..

Ingen som svarar på inlägget om världens fräshaste äventyr! Nu blir jag besviken! /images/icons/mad.gif

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif