Nekromanti Kampanj uppslag

aaafighter

Veteran
Tjena, ny på forumet och vill säga hej samtidigt som jag skulle vilja veta vad ni tycker om denna idé.
Den e grovt dragen och snabbt ihopskriven men ta den för den vad den är, en idé att bygga på och kom sedan med förslag och ideér.

Middle earth, end of fourth age. Magic has been long gone from the realms of men. Ordinary strife and sorrow occupy the minds of the people. A small rohanish village, at the edge of Fangorn forrest, lives its life with horse breeding, stealing and sheep watching. But every age has an end, and with every new age somthing is born. Or rather awakend. Strange beasts are seen in the shadows of the forest. The village spirit man succedes to miraclously heal a young mans broken leg and dark dreams enter the minds of four chosen people.

/Gruntzen

Johan Sundkvist

Veteran
Då hälsar jag dig välkommen till Rollspel.nu's forum!

Texten är följaktligen inspirerande och det är mycket uppenbart att du önskar förlägga den i Tolkien's Midgård. Vilket rollspel ämnar du använda? Det äldre SRR (tror jag det kallas) eller det nya från Decipher (Lord of the Rings Roleplaying Game)? Kampanj uppslaget är en aning ospecifierat och för att skapa en kampanj kan det vara bra att börja specifiera ytterliggare vad du önskar förmedla, börja fundera kring presoner och dess funktioner (hur skall de förhålla sig till RP:s handlingar, vilka mål har det, vilka resurser), främsta antagonist, vilken stämning (den är ju inte svår :gremlaugh:). Jag skulle kunna skriva ett otal rader på ämnet, trots att jag inte är direkt erfaren. Mitt råd är att börja i en mindre skala, inte sväva ut i de stora idéerna än. Låt RP växa sig in rollerna och sedan börjar du brodera ut det stora målet (?).

Som vanligt svävar jag i väg för mycket...hoppas att det gav något i varje fall.

//Johan

Eksem

Champion
En klart okej introduktion, och ett ganska tolkienskt tema. Lite för klyschigt för t.ex. TV eller bok, men utmärkt i rollspelssammanhang (hm... den diskussionen ska jag starta någon gång).

Däremot vill jag ju veta mer! Jag kan ju ana både tema och nivå i kampanjen samt huvudsakliga yttre detaljer, men även saker som kampanj-struktur eller antagonist/protagonist vill jag ju ha koll på. Hur episkt ska det vara? Har du tänkt ut varför bestarna dyker upp, varför rollpersonerna drömmer mörka drömmar och sånt? Eller är det sånt du vill ha hjälp och tips med?

Honken

Hero
Jag tycker det låter bra. Jag kan iofs tycka att du kan spela några äventyr / scenarion i kampanjen innan den där helningen dyker upp. Så att spelarna verkligen fattar att det inte finns någon magi. Själv gillar jag när magin är lite mer mystisk, när man inte träffar magiker runt varje gathörn, eller magiska monster i varje skogsdunge.

/Honken

Man Mountainman

Storsvagåret
Lite för klyschigt för t.ex. TV eller bok, men utmärkt i rollspelssammanhang (hm... den diskussionen ska jag starta någon gång).

Ja! Gör det! Jag brinner av lust att säga emot dig utan att vara OT! :gremgrin: