Nekromanti Kampanj

Förmodligen ska mina spelare sluta läsa nu

Jag har tänkt på en sak i Neotech. Varför går det inte att göra en episk kampanj till detta spel. Jag vet att när man ska göra ett äventyrsmönster i denna värld så går alla trådar så kort på något sätt. Företagen styr och enskilda personer blir inte lika viktiga på något sätt. Varför? Har ingen någonsin tänkt på en episk kampanj till detta spel? Kanske inte nödvändigtvis episk, men vad jag läser av äventyren på internet och händelser på forumet så verkar Neotech snabbt upprepa sig. SÅ är det väl ändp inte? Jag har en episk kampanj på gång men, jag skulle vilja hlra andra personers åsikter om ämnet först.

nexussix

Warrior
Visst kan man göra kampanjer där vad som händer i respektive deläventyr styr hur världen ser ut. Det borde väl gå att göra episka kampanjer även till Neotech? Äventyrarnas handlingar kan exempelvis styra vilka företag som blir dominerande eller så måste spelarna rädda världen från att tas över av en ondsint AI. Det finns massor som kan hända!

Robban

Hero
Mmm... bara man kommer ihåg att man är SL, och att man kan göra vad som helst... Kommer ihåg en kampanj jag ledde en gång... Det slutade med att boston gick upp i rök (några terrorister fick tag i ett kärnvapen)... rp:na överlevde, men på håret... Episka kampanjer kan man mycket väl ha... undrar om man inte skulle ha en "reset" funktion att använda, dock... Kanske inte just under kampanjen, men om världen blir helt utflippad...

Well, that was just my two cents...

Tippis

Warrior
...jag säger bara FASA (och deras efterföljare)...

De var, om något, insnöade på det episka äventyr...

"Hmm... världen är tråkig.. Jag vet, vi kör en invasion-of-the-body-snatchers-ripoff och kärnvapenbombar Chicago!"

"Hmm... världen är tråkig... Jag vet, vi invaderar de nordliga barbarerna med ett übermagiskt flygande berg och piskar upp allt som rör sig!"

"Hmm... jag somnar... Jag vet, vi mördar amerikas president och släpper ut en massa suspekta leksaker genom hans testamente, och skapar på så sätt kaos i hela världen, raserar två-tre megacorps och slänger in onda onda 10 000-åriga dödsmördargastar from outer spaaaace..."

...fast det är klart, det var ju ganska roligt att spela.../images/icons/tonguea.gif

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Själv gillar jag inte Episka äventyr så mycket, jag gillar inte att RP skall vara så heroiska, och det blir ju oftast så i episka äventyr.

Jag minns en gång när vi spelade N2... det vär ett jävla töntigt äventyr, främst på grund av en usel SL... vi blev inskickade till en övergiven stad någonstans inne i den Amerikanska vildmarken. Eftersom våran SL tog 99% av sin inspiration från spel, så stötte vi på monster i Resident Evil-stil, och åkte på en jävla massa pussel. Sedan stötte vi på en galen professor av någon anledning, och han ställde en massa dumma frågor till oss, typ historiska frågor om Andra världkriget och matematik. Om vi svarade fel, skulle han förinta New York med sin "goldeneye-satellit". En av mina ex-vänner (jag hänger inte ihop med dem längre) svarade medvetet fel på en av frågorna, men det hade ju inte våran SL varit beredd på. Professorn svarade då, "Okej, jag är schysst idag. Du får en chans till." Det var så töntigt, att så fort jag fick tag i professorn, sparkade jag honom i huvudet så han låg ner. Sedan stampade jag honom i ansiktet tills han dog. Det fick jag 3 psykokryss för. Ett av de sämsta äventyr jag någonsin spelat...

Det var så fånigt att när jag tog över platsen som SL, bestämde jag mig för att alla RP hade drömt det hela. Lustigt att de senare träffades igen, på riktigt. Lite svårt att förklara... "ööhh... hej, jag känner igen dig... jag har drömt en dröm om att vi räddade New York från undergång..."

O.J

Veteran
Du har redan svarat på din fråga, världen är änn så länge för liten och för dåligt beskriven så det blir mest en massa skjutande. Missförstå mig inte, jag älskar neotech men Neogames måste jobba mer på världen. Ett tips jag kan ge dig är att rippa CyberPunk 2020 äventyr. Men pass på, dom är lite "flippade" ibland.
En bra blanning för Neothech är; Bladerunner+Metallica+Guns and Roses+Kent= en bra blanding av hård GunPacking och ensamt problemlösande i företagsmiljö.

Hehe, ja, det där med att förinta New YOrk lät roligt. Men min kampanj kommear att hålla sig inom vissa ramar. Det var en hel del bra saker jag hörde här men min kampanj har jag tänkt ska vara något i stil med detta.

Det ska vara fyra AI som är lösa. Men AI:erna har något gemensamt och styr hela företagsarmér. Jag tänkte att det typ skulle vara de gamla nazistledarna som har sina kroppar bevarade någonstans i världen och alla är på vitt skilda ställen som t.ex. SydAFrika, Tyskland och andra ställen aefter behov. Grejen kan väl vara att ledarnas kroppar ligger nerfrysta och att det är någon typ av sekt som ska tina upp rackarna. Ledarna är tills vidare AI:er. Det kanske blir lite return to castle wolfenstein här men jag tänkte ta detta och lite kalla kriget paraleller på något sätt. Det är lite töntigt, men om man putsar till det blir det nog bra. Det är i alla fall en handling på större nivå än vad äventyr brukar vara. Men i Neotech så torde väl största inspirationskällan vara halvtaskiga eller riktigt bra action filmer?

Några åsikter, är det dåligt, bra, uselt?