D Dranolir Veteran Joined 16 Sep 2002 Messages 103 Location Göteborg, Mölnlycke 27 Sep 2002 #1 Jag funderar på att göra en kampanj till D&D 3:ed . Någon som har några tips på hur man gör en kampanj till detta spel? /images/icons/doh.gif Oggbertil
Jag funderar på att göra en kampanj till D&D 3:ed . Någon som har några tips på hur man gör en kampanj till detta spel? /images/icons/doh.gif Oggbertil
DanielSchenström Swashbuckler Joined 10 Dec 2000 Messages 3,344 Location Enköping 27 Sep 2002 #2 På samma sätt som till andra spel? Man sätter upp ett mål, några delmål och gör delmålen till äventyr? Några idéer i filen jag skickar med.
På samma sätt som till andra spel? Man sätter upp ett mål, några delmål och gör delmålen till äventyr? Några idéer i filen jag skickar med.
B BoGGiT Veteran Joined 13 Oct 2000 Messages 81 Location uppsala 29 Sep 2002 #3 Schenströms långa artikel... ...I Codex nummer... Öhmm... *springer iväg och kikar i bokhyllan* nummer sex, är rekommenderad läsning. OT: Starkt jobbat förresten, Daniel. Artikeln där var en av de bättre jag läst om ämnet.
Schenströms långa artikel... ...I Codex nummer... Öhmm... *springer iväg och kikar i bokhyllan* nummer sex, är rekommenderad läsning. OT: Starkt jobbat förresten, Daniel. Artikeln där var en av de bättre jag läst om ämnet.
DanielSchenström Swashbuckler Joined 10 Dec 2000 Messages 3,344 Location Enköping 30 Sep 2002 #4 (OT) Schenström tackar och bockar Tackar, tackar, den har nu blivit två lite längre artiklar i fansinet som nämns i min signatur, sisådär en 100 sidor längre. För den som behövde hjälp eller inspiration med äventyren i kampanjen så gick en Äventyrsartikel i Codex 10 också.
(OT) Schenström tackar och bockar Tackar, tackar, den har nu blivit två lite längre artiklar i fansinet som nämns i min signatur, sisådär en 100 sidor längre. För den som behövde hjälp eller inspiration med äventyren i kampanjen så gick en Äventyrsartikel i Codex 10 också.
B BoGGiT Veteran Joined 13 Oct 2000 Messages 81 Location uppsala 30 Sep 2002 #5 [OT] "Solace"? Var kan man få tag i det fanzinet? Letade runt lite på google och så men hittade inget...
[OT] "Solace"? Var kan man få tag i det fanzinet? Letade runt lite på google och så men hittade inget...
B Boobis Warrior Joined 14 Mar 2002 Messages 253 Location STHLM 30 Sep 2002 #6 Kan du inte bifoga filen som text, pdf, rtf eller vad som helst som inte är MicroSoft, så att jag kan läsa den på ett vettigt sätt ... Tack på förhand -J
Kan du inte bifoga filen som text, pdf, rtf eller vad som helst som inte är MicroSoft, så att jag kan läsa den på ett vettigt sätt ... Tack på förhand -J
Faehrengaust Hero Joined 27 Sep 2001 Messages 1,473 Location Uppsala 30 Sep 2002 #7 Som till alla andra spel /images/icons/smile.gif. Jag har skrivit en artikelserie om kampanjer med tema. Första delen: Kampanj med tema, del 1 En kort artikel om äventyr: 7 steg till ett färdigt äventyr
Som till alla andra spel /images/icons/smile.gif. Jag har skrivit en artikelserie om kampanjer med tema. Första delen: Kampanj med tema, del 1 En kort artikel om äventyr: 7 steg till ett färdigt äventyr
DanielSchenström Swashbuckler Joined 10 Dec 2000 Messages 3,344 Location Enköping 1 Oct 2002 #8 Filen som .txt Varsågod.