Nekromanti Kampanjböcker till 4e med Essentials?

Botulf

Hero
Hur funkar det med att köra 4e settings med Essentials? Går det att köra Dark Sun, FR eller Eberron(plus respektive Players Guide) med Essentials rakt av utan några problem?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Wulfrik said:
Hur funkar det med att köra 4e settings med Essentials? Går det att köra Dark Sun, FR eller Eberron(plus respektive Players Guide) med Essentials rakt av utan några problem?
<div>
</div> <div>Såvitt jag kan se borde det gå alldeles utmärkt. </div>

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dark Sun lider väl vad jag förstått av bristen på Psionics i Essentials, så eventuellt får man väl komplettera med PHB3. Eller?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Dark Sun lider väl vad jag förstått av bristen på Psionics i Essentials, så eventuellt får man väl komplettera med PHB3. Eller?
<div>
</div> <div>Good point. Detsamma gäller såklart om man vill ha fler primal-klasser än druid och ranger. </div>

Eksem

Champion
Vi kör faktiskt material från Essentials, FR, Eberron, PHB3 och en artikel ur Dungeon Magazine, och kanske några källor till som jag inte har full koll på. Det fungerar såvitt jag märker alldeles utmärkt.

Botulf

Hero
Okai så om man vill ha Dark Sun fullt ut så borde man ändå skaffa PHB 1 och 2 till Essentials? Psioniker är ju en fördel att ha tillgång till, då vad jag minns från DS 2ed är de en väldigt vital del av settingen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Wulfrik said:
Okai så om man vill ha Dark Sun fullt ut så borde man ändå skaffa PHB 1 och 2 till Essentials?
1 och 2? Det finns väl inga psionics i 1 eller 2?

Eller har jag skummat förbi dem?

Botulf

Hero
Jag skulle skriva 2 och 3 men blev fel(2an för extra klasserna).