Re: mystiska raser
<I>Man får väll se till att inte lägga in massa raser i stora hoper om man vill att de skall vara mystiska. Det skall finnas två eller tre vanliga raser, det får man nöja sig med.</I>
Det var detta jag försökte få fram...
<I>Och om du tycker det är svårt med en färdigskriven värld så tycker jag det är lite konstigt. Ingen har ju sagt att du måste följa det bara för att det står skrivet. Jag tror jag aldrig följt en världsbeskrivning till punkt och pricka, tror inte jag ens varit i närheten.</I>
Exakt. Det som inte framgick var att vi brukar turas om att spelleda. Detta leder till att de olika spelledarna måste försöka anpassa sig till varandra. Förlåt att det inte framgick, måste varit att jag just skrivit tenta i 3 timmar...
Jo, att vi byter spelledare var det... Givetvis följer man aldrig en värld till punkt o pricka, det skulle ju bli alldeles för jobbigt, och då förloras en del av charmen med att man som SL måste improvisera, något som jag tycker är ql. Det som jag menade var att man kanske bygger en egen värld pga att andra kan världen och har förväntningar på den. Det är svårt att ändra folks uppfattninger, skräckexemplet är ju att försöka sig på att ändra i Midgård... ve o fasa.
Det jag försökte uttrycka var att orginalinsändaren skulle tänka på det, inte att du skulle det. Missförstå mig rätt..
Jag ville att han skulle göra dessa raser mystiska för bättre spelvärld och roligare spelmöten...
// Jan - igen