Ape of Wrath
DOWN WE GO
Hej!
Tänk er en kampanj på kanske 6-7 äventyr.
Fast alla äventyr är oneshots.
Men de utspelar sig i samma universum.
Ok...
Nutid, vår värld, fast med massa skräckgrejer, typ så som i Chock, Kult, Call of Cthulhu eller så, Det ligger där bortom slöjan och gömmer sig för vanligt folk.
Varje äventyr kommer i sig vara ett förhoppningsvis läskigt och spännande äventyr fast till en början hänger de inte ihop. Det blir först i sista äventyret det visar sig att varenda äventyr är connected på något sätt och sista äventyret handlar om att pussla ihop ledtrådar från alla de andra händelserna i de andra äventyren.
Jag har en vag idé om ett multinationellt företag typ Umbrella eller Massive Dynamics som håller på med något ockult, de kanske försöker öppna portaler eller frammana något eller korsa demoner med hamstrar.
Ett äventyr skulle kunna uspela sig på en oljerigg där något fasansfullt släppts ut av företaget som äger riggen. Survival horror.
Nästa äventyr kan vara på en arkeologisk utgrävning nånstans, sponsrad av samma företag.
Och så vidare...
Fast man får inte reda på allt det här förrän i sista äventyret där RPna är agenter som ska stoppa hela den ockulta sammansvärjningen/konspirationen. Som handouts då kommer de få några dokument som liksom sammanfattar de tidigare händelserna och där deras tidigare förehavanden går att läsa om.
Jag tänker GUMSHOE-systemet för detta eftersom fokus kommer ligga på undersökning.
Låter detta kul?
Tänk er en kampanj på kanske 6-7 äventyr.
Fast alla äventyr är oneshots.
Men de utspelar sig i samma universum.
Ok...
Nutid, vår värld, fast med massa skräckgrejer, typ så som i Chock, Kult, Call of Cthulhu eller så, Det ligger där bortom slöjan och gömmer sig för vanligt folk.
Varje äventyr kommer i sig vara ett förhoppningsvis läskigt och spännande äventyr fast till en början hänger de inte ihop. Det blir först i sista äventyret det visar sig att varenda äventyr är connected på något sätt och sista äventyret handlar om att pussla ihop ledtrådar från alla de andra händelserna i de andra äventyren.
Jag har en vag idé om ett multinationellt företag typ Umbrella eller Massive Dynamics som håller på med något ockult, de kanske försöker öppna portaler eller frammana något eller korsa demoner med hamstrar.
Ett äventyr skulle kunna uspela sig på en oljerigg där något fasansfullt släppts ut av företaget som äger riggen. Survival horror.
Nästa äventyr kan vara på en arkeologisk utgrävning nånstans, sponsrad av samma företag.
Och så vidare...
Fast man får inte reda på allt det här förrän i sista äventyret där RPna är agenter som ska stoppa hela den ockulta sammansvärjningen/konspirationen. Som handouts då kommer de få några dokument som liksom sammanfattar de tidigare händelserna och där deras tidigare förehavanden går att läsa om.
Jag tänker GUMSHOE-systemet för detta eftersom fokus kommer ligga på undersökning.
Låter detta kul?