Nekromanti Kampanjmaterial ?

Archer

Swashbuckler
Planerar CELL något kampanjmaterial ? det känns som om det är det största problemet med Gemini att det saknar kampanjmaterial, och det är därför min grupp inte har spelat det på ett bra tag. En stadsmodul, länsmodul samt några färdiga äventyr eller större kampanjer vore intressant. Det känns mest som om de skrivit spelet, släppt det och sedan ledsnat på det för att satsa på andra projekt. Jag hoppas att det inte är så då Geminis värld är en av de bästa rollspelsvärldar jag sett på länge. En färdig kampanj av episka proportioner vore väldigt trevligt till Gemini, i stil med svavelvinter kampanjen till DoD. Då menar jag inte innehållsmässigt, utan snarare längden på kampanjen.
Är det fler än jag som delar denna uppfattning ?

Totenklage

Veteran
Håller med till 100%. Gemini var det spel som fick mig att få en ny syn på fantasy-spel. Jag har spelat mycket SF och horror-spel innan men Gemini gav mig nytt hopp som sagt. Hoppas inte Gemini blir ett av dessa spel som bara kommer ut men som det inte blir så mycket mer av. Gemini har helt klart potential att bli stort.
Jag har varit SL i Gemini i snart ett och ett halvt år har funnit spelvärlden otroligt öppen för egan intriger och äventyr men jag måste hålla med förre skribent om att nya supplement krävs snarast (och då ingen futtig skit som Orchild).

That´s it.....

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>

Vaun Vuriche

Warrior
Öhh, tja om inte jag helt har missförstått deras hemsida så är det väl bara att börja skriva och sen skicka in det. De kanske bara behöver lite idéer.

Archer

Swashbuckler
Så, vi för väl börja dra upp lite riktlinjer för staden i så fall, vilken typ av stad vi vill ha och ideer till förteelser i staden. Några förslag ?