Nu vet ju jag inte om det går för Feuflux att spela någon av dagarna jag kan men jag ställer ändå några frågor:
Hur lång är ungefär kampanjen? Är det fem tillfällen eller femtio? Jag förväntar mig ingen exakt siffra men det kan vara bra att ha ett hum så jag vet om jag signar upp på några veckor eller några månader.
Inbyggda ljud/video-funktionen (det är alltså ett krav att ha webcam+mikrofon)
Ok jag har spelat en del över skype nu (enbart skype inget annat program) och vi har bara kört ljud. Personligen föredrar jag det över både ljud och video, jag ser liksom inget syfte alls med att video ska vara inblandat.
När jag spelar i God45s mage kampanj och de är andra spelare som integrerar i en scen jag inte är med i så brukar jag stänga av micen och luta mig tillbaka och bara lyssna, det känns som video bara komma lägga på ett lager av att känna att någon stirrar en rätt i nyllet hela tiden
I övrigt tycker jag det ser bra ut, jag tror det är bra att använda roll20 så lite som möjligt och bara prata. Det är lättare att hålla immersionen då tror jag, så jag tror det kan vara värt att ha i huvudet att går det att beskriva någon/något/en plats utan att lägga upp en bild eler karta så gör det.
Sen undrar jag över färdiga karaktärer, hur färdiga menar du?
Om det bara är stats så visst
Är det däremot:
"Du ska spela en alkoliserad två barns pappa som är 35 år och flintskallig."
Så låter det inte så kul