Nekromanti Kampanjtips? Ämne: Rassegregation

Firefly

Veteran
Re: Ooooh

Okej... allt det där låter skitbra men hur skulle handlingen vara om RP går emellan och försöker att mäkla fred mellan de två parterna.

1. skulle de i sin tur bli attackerade?
i så fall vad skulle hända, skulle de två lägren enas och gå emot RP för att de har lagt sig affärer som inte angår dem?
2. om de skulle lyckas vad skulle hända då?

Sodivra

Champion
Ajaj, syyynd.. (Redigerad)

Visst var det långt och bra! Men jag har redan en metahistoria, en rejäl sådan också.. Metahistorian, själva bakgrunden är hela grejen redan, så att säga.. Ska nog inte säga mer nu. Nåja, tack för ansträngningen! Vill du få den hemliga bakgrunden för att bygga vidare på kanske?

Värt att notera kan vara att detta är kapitel 2 av 6 som jag skriver på, så det får inte sväva ut för mycket.. Däremot kommer nästan alla kapitel innehålla utveckling i staden, så småspån kan jag inte få nog av!

Troberg

Sinister eater
Lite OT, men besläktat

Jag har en grej i min värld som delvis kan jämföras med din. Kanske kan ge dig något uppslag.

Orcherna (i ett område) var för några hundra år sedan krigiska. Det som sedan hände var att en missionär kom dit och lyckades övertyga dem om att verkligt mod inte visades bäst i strid. Orcherna lugnade sig och började odla marken i stället.

Idyll kan man ju tro. Ha!

Problemet var att orcherna hade en fortplantningstakt baserad på att de flesta inte överlevde fem år efter att de nått könsmogen ålder. Helt plötsligt dör de inte längre som flugor i interna och externa stridigheter. De börjar bruka mer mark, expanderar och börjar så småningom tränga undan människorna, inte genom strid utan genom att odla all mark de kommer över, även sådan som människorna inte vill odla och gradvis ta över landet. Människorna har blivit lata, medan orcherna är arbetssamma och starka.

Även om de numera är fredliga så har de att starkt hedersbegrepp och familje-/klanlojalitet, så man bråkar inte gärna med dem. De har blivit så många, samordnade och sammansvetsade att de skulle vara en mycket kraftfull arme och de anfölls.

Där någonstans är man då kampanjen utspelar sig.

Kanske något element som du lömskt och ohederligt kan stjäla?

Tarill

Warrior
Re: Lite OT, men besläktat

Jag kan tänka mig att lömskt och ohederligt stjäla lite ur deet där, men då har jag nästan ingen moral heller. Hur som helst har jag funderat över hur jag ska beskriva Orcheland (snarare en subkontinent med en näve mindre orchiska riken) på ett bra sätt.