Nekromanti Kampkonstformulär 2.0

GrottrolletNaug

Swashbuckler
En till dag av tristess i Naugs grotta har givit oss ett komplett kampkonstformulär.

Det bör påpekas att dom bilderna som finns på formuläret är provisoriska. Jag ville ha snygga teckningar av en aikidoka i hakama som "spöar" folk. Men det enda google gav mig var dessa lågupplösta giffar. Jag byter ut dom när jag hittar något snyggare.

Håll till godo.

/Naug

DAKRilla

Hero
Nice! [ANT]

Enda invändningen är ettorna som fyller varje cell i nivåkolumnen för närstridsvapengrupperna. Jag förstår inte vad de uppfyller för funktion riktigt.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Det är genomtänkta ettor

Eftersom man i Närstridsvapengrupperna endast kan ha Nivå I eller ingen Nivå alls.

Precis som att man måste ha Greppa för att ha några som helst grepptekniker. Därför skrev jag in den där.
Fast skulle du föredra formuläret helt blankt?

/Naug

Johan K

Gammal & dryg
Ser bra ut tycker jag !!
Alltid skoj med folk som knåpar ihop saker !!

DAKRilla

Hero
Re: Det är genomtänkta ettor

Jo, visst förstod jag att det var så. Det är bara det att jag rent allmänt ogillar då tabeller är halvifyllda. Ett annat exempel på sådant är på de det på vissa rollformulär är skrivit ut "Ob" eller liknande i varje cell i skadekolumnerna. Det är inte direkt jobbigt att själv skriva dit en etta eller "Ob" heller för den delen så det underlättar ingenting på något sätt. Däremot så tycker jag att det ser knasigt ut i fall raden i övrigt är tom, vilket oftast blir fallet.

Så, mitt svar är att jag skulle föredra formuläret helt blankt. Men samtidigt är det en sådant liten pyttedetalj så jag kommer förmodligen inte bry mig om det något mer.