Nekromanti Kan detta verkligen stämma...???

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag har läst igenom fältslagsreglerna, de är ganska utförliga... men jag hittar inte några regler för kvalitet på trupper, som är rätt viktigt.

Så om man ger 100 bondlurkar (FC 5 i allt som har med strid att göra) varsin rustning och varsitt vapen, skulle de då vara exakt lika bra som 100 mycket väldrillade (fanatiska) tempelkrigare (FC 15-18) med exakt samma vapen?

Jag tror att jag har missat något. Snälla upplys mig.

Moghadein

Veteran
Stridsvana

Stridsvanan får stå som mått på hur duktiga och erfarna de är.

Stridsvanan avgör om de lyckas med sina manövrer och om de flyr fältet. Just trupper som inte flyr fältet har avgjort bataljer ett flertal gånger vid våra spelningar.

volador

Veteran
Har för mig det finns mer faktorer än stridsvana i krigarens väg som avgör vilken typ av trupp som är kraftfullast i fältslag, eller så blandar jag bara ihop det med DoD's fältsslagsregler

Virocon

Swordsman
Gissa.

Självklart så beror kvalitéten på erfarenhet, varsom en nyinmönstrad bonde sannolikt har sämre Vinit, Insikt och allt annat som nu kan baseras på stridsvana. Du kan ju räkna utefter den stridsvana man får då rollpersoner skapas, då de skriver att en bonde får typ 1T6-4 i stridsvana och en soldat får 2T6 (observera, jag har inte datan i huvudet, men något sånt är det.).
Vidare så är ju deras moral en viktig aspekt på dete hela, då bönder inte har lika stor hängivenhet som en halvgalen tempelriddare.
Sedan så kan du ju utnyttja snittet på dina soldaters FC:er i tärningsslagen om vem som nu vinner. Det måste finnas massor av sätt man kan göra det på.

Men ändå... Var ska du hålla ett fältslag någonstans???

Drakvrede

Swordsman
En sann Eonspelare... ;-)

Vilket härligt inlägg!
/images/icons/grin.gif

Det e verkligen urbilden av en klasisk Eonspelarspelare;
"Hjälp, inga regler!?!
Vad gör jag nu???"
/images/icons/wink.gif

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: En sann Eonspelare... ;-)

Alltså är jag patetisk när jag samlat in de 17 sidor (enligt mig) bästa husreglerna till Eon?

Fan också...

/images/icons/smile.gif