Nekromanti Kan folk tagga ner lite nu

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
.113;n142019 said:
Är det alltså inte dags att inse att det är direkt skadligt att vara så jävla otrevlig och översittande att folk drar härifrån?
Tja, grejen är väl att det finns en del av oss som upplever att de som funderar på att dra är de som varit otrevliga och översittande.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
krank;n142027 said:
Tja, grejen är väl att det finns en del av oss som upplever att de som funderar på att dra är de som varit otrevliga och översittande.
Yupp.

Lupus Maximus

Tekniker
Tja... Jag är en av de som allvarligt funderar på att dra.

Om jag räknas som otrevlig och översittande överlåter jag dock till andra att bedöma.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ironiskt nog har det varit diskussioner om hur man gör Rollspel.nu bättre och mer välkomnande som ballat ur så till den milda grad att användare funderar på att lämna forumet.

Vimes

Sillkung
Alla suger så jävla mycket just nu.

Avvecka allt.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dante;n142051 said:
Ironiskt nog har det varit diskussioner om hur man gör Rollspel.nu bättre och mer välkomnande som ballat ur så till den milda grad att användare funderar på att lämna forumet.
Well... det är väl inte så konstigt. Det är ju i sånna trådar folk kan säga ordagrant hur de tycker att folk ska behandlas och hur man ska bete sig. Det gör det ju lättare att känna efter om det är under sånna omständigheter man vill umgås eller inte.

Ram

Skev
Ni hittar fiender där inga finns. Sår splitt där den inte borde finnas.

Även jag funderar på att ge upp. Jag måste vara ett praktashle.

Eksem

Champion
Är ju iofs vackrare att vända andra kinden till. Om en nu verkligen inte fattar vad någon menar kan en ju be dem förklara först, innan en utgår från nåt jävligt och sedan försvara sig med att en tycker att de betett sig jävligt förut. Ibland är det viktigaste kanske inte att ha rätt (även om en har det på alla möjliga bevisbara sätt).

Jag kan verkligen förstå om en känner typ "inte den här jävla vändan igen" och slår bakut, det är mänskligt och inget jag klandrar någon för (jag är själv en elak och oresonlig fan på det viset), men ingen vinner ju på att stämningen blir så hätsk att ingen står ut och ingen känner sig välkommen.

Wrnu anser jag (till skillnad från populär opinion, och även från vad jag själv påstått tidigare) egentligen inte värre än någon annan plats online, men den här balansgången mellan införstående och utfall gör att det tar sig in under huden mer. Grälar en på andra forum känns det mer som nån dåre står och hojtar på en ett kvarter bort medan wrnu känns mer som ett gräl på ett släktkalas. Det gör för all del att det är svårare att besinna sig, men också mycket större att ha överseende med de man inte står ut med.

I längden tror jag den pinan är värd besväret:

Lukas

Mannen i Gult
Jag hoppas nu när allt som behöver sägas har sagt, att vi kall kunna gå vidare.

Hade vi haft en vrålåda så hade den kunnat agera terapi för forumet :(

Eksem

Champion
Lukas;n142060 said:
Jag hoppas nu när allt som behöver sägas har sagt, att vi kall kunna gå vidare.

Den stora hemligheten är att det finns en vrållåda, men håll gärna smutstvätten borta därifrån tack :)

krank

Lukas;n142060 said:
När jag var inne på det gamla forumet och rotade i PM-trådar slogs jag av hur mycket jag saknade det gamla forumsystemet. Synd att det var så instabilt.

Falk

Veteran
Jag funderar också på att dra. Jag satt i går och googlade fram andra rollspelsforum.

krank

Alltså, finns det nån som inte funderar på att dra? Med jämna mellanrum alltså. Jag har funderat på att dra typ minst en gång i månaden i genomsnitt sen jag reggade mig här. I wish I knew how to quit you, wrnu. Men jag vet att jag inte skulle fixa att vara utan. Jag skulle till att börja med inte få några rollspel skrivna; om det skulle vara något bra eller dåligt får väl nån annan bedöma. Jag tröstar mig med att de flesta trådarna åtminstone inte är riktigt lika fyllda av vad jag upplever som blatant sexism och patriarkal dynga som en del av trådarna på sistone.

På samma sätt som jag tänker mig att de som är av motsatt åsikt förhoppningsvis kan känna att de flesta trådar trots allt inte är infekterade av hjärntvättat PK-dravel.

Eksem

Champion
Alltså det är ju bara att inte läsa och skriva om man inte är intresserad, det behöver inte bli så melodramatiskt. Hela forumformen är döende, wrnu har klarat sig orimligt länge egentligen men dess död är oundviklig. Det finns ingenting jämförbart med wrnu för rollspelsdiskussion på svenska i den här formen, men orken att agera utanför sina cirklar minskar i hela världen och kommer också leda till vår död när folk sluter sig samman i mindre och mer homogena grupper. Det är synd på många vis, men är en trend det är väldigt svårt för en enda pytteaktör att stå över. Bättre att njuta av den lilla tid vi har kvar tycker jag, än att dra i förtid.

Ram

Skev
krank;n142070 said:
Alltså, finns det nån som inte funderar på att dra? Med jämna mellanrum alltså. Jag har funderat på att dra typ minst en gång i månaden i genomsnitt sen jag reggade mig här. I wish I knew how to quit you, wrnu. Men jag vet att jag inte skulle fixa att vara utan. Jag skulle till att börja med inte få några rollspel skrivna; om det skulle vara något bra eller dåligt får väl nån annan bedöma. Jag tröstar mig med att de flesta trådarna åtminstone inte är riktigt lika fyllda av vad jag upplever som blatant sexism och patriarkal dynga som en del av trådarna på sistone.

På samma sätt som jag tänker mig att de som är av motsatt åsikt förhoppningsvis kan känna att de flesta trådar trots allt inte är infekterade av hjärntvättat PK-dravel.
Sexism och patriakal dynga? Måste du ta i så djävla dant? Tror du att det skall generera med ooomph i argumenten? Om du tror detta är sexism så har du inte sett mycket.

Nästan alla här försöket. Det finns nyanser, vissa är inte bra på det men det finns nog ingen som är "emot". Vi når bara inte upp till din standard.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Även jag har funderat på att ragequitta Rollspel.nu några gånger …

Jag blir mest trött på att vi pratat så lite rollspel den senaste veckan, kan vi inte gå tillbaka till det, jag saknar det. Om vi höll oss till att diskutera rollspel på ett jämställt och vettigt sätt tror jag fler skulle gilla att hänga på forumet, fler lurkers skulle våga registrera sig för att fråga om grejer.