Nekromanti Kan man desertera?

Jaha, så var man då soldat. Det känns lite fel. Jag är ju pacifist för sjutton.

Två frågor:
1. På vilka grunder har ni gjort soldat till en högre grad än grisodlare och äventyrare? (Jag vet att Adventurer's Guild är det första man kan bli medlem i på NannyMud, men jag tycker ändå att "äventyrare" borde vara en hederstitel på ett rollspelsforum.

2. Kan ni inte införa någon trevlig möjlighet att "vapenvägra", så att jag slipper skicka 120 nt-meddelanden med rubrik "Leve Gandhi" o dyl bara för att gå upp i rang och få er att tänka efter lite? (Spamming javisst, men också i mitt tycke en legitim ickevåldsaktion.)

Pacifism diskuterar jag gärna. Eller rättare sagt helst inte, men jag är inte så feg eller inskränkt att jag backar ur en diskution.
frid vare med er,
Cobblepot

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren

Gardener

Champion
Eller så kan man ju komma tillbaka till verkligheten och inse att den titel som man tilldelas på forumet inte innehåller någon bakomliggande åsikt eller bedömning.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Jag är i verkligheten

Jag var faktiskt bara halvseriös, och jag tänker absolut inte sätta igång någon spamming-aktion.

Det känns lite fel att "vara" soldat, men det är inget som är särskilt allvarligt.

Dock - någon liten anledning måste det väl finnas till att rangstegen blivit ordnad på det sätt den blivit. Eller? Om man säger så här, ifall samtliga redaktionsmedlemmar varit plogbillsaktivister, är det troligt att "Soldat" ens varit en grad?

Dessutom har jag sagt på annan plats (om än skämtsamt) att jag måste bli soldat kvickt så jag kan skriva ett sånt här inlägg - och jag står vid mitt ord.

Jag har inget otalt med redaktionen, även om jag tycker att du överreagerade lite nu.
Ozzy/Martin

Skönheten & Odjuren

Tror nog jag också, men...

Om jag får gissa på en anledning så beror det på att redaktionen är rollspelare

Jo, fast även rollspelare måste väl ha (väldigt) olika åsikter om vilka karaktärer som är bäst (sällan grundade på ideologi dock). T ex undrar jag fortfarande (helt okonspiratoriskt nästan och utan större koppling till min pacifism) hur "Äventyrare" kan vara en så låg grad (lägre än soldat, t ex).Är det MUD-kopplingen? Men där spelar man väl sällan soldat?

Ozzy - motsträvig soldat

Skönheten & Odjuren

Gardener

Champion
Re: Tror nog jag också, men...

Eller så har det helt enkelt inte så stor betydelse, vilket jag hoppades skulle framgå av mitt ironiska svar på ditt inlägg (som jag hoppades inte var seriöst ner i tåspetsarna).

Det kommer alltid finnas folk som har olika åsikter om vad som är bättre än något annat, vissa tycker att grisodlare är det ultimata och bästa man kan vara, andra tycker att druider är det som är högst på sin bästhetsskala. Det finns ingen chans i världen att alla kommer att tycka att en viss ordning är perfekt och riktigt. Eftersom titlarna inte betyder något i sig så spelar det heller ingen roll över huvud taget.

Om du inte vill vara en krigande soldat så kan du ju själv välja att vara soldat i det alltjämt pågående kriget mellan FMMSL och spelledare eller så är det helt enkelt så att det är benämningen på folket som kommer från landet Soldar i fantasyvärlden Skurrblatt.

Det finns ingen underliggande mening i titeln, det enda det visar över huvud taget är att man har skrivit fler inlägg på detta forum. Vi hade lika gärna kunnat kalla det Nivå 1, Nivå 2 osv, men hur kul hade det varit? Vi valde istället att slänga ihop en lista med fantasy-anknytning och tog ett gäng företeelser som brukar förekomma i sådana världar.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Ja just det :)

eller så är det helt enkelt så att det är benämningen på folket som kommer från landet Soldar i fantasyvärlden Skurrblatt

I'll take you up on that, if you don't mind...

Was that a correct English way of expressing what I wanted to express? Hmmm...not sure. Well, well, well and whatever...

Men vad betyder FMMSL?

Oswald af Soldar

Skönheten & Odjuren

SKIN69

Warrior
SL-AG=Djävulens utsända!

Kollade på hemsidan och har hittat bevis för att SL-AG är satanister!! Djävulens utsända!! Onda människor!!!
Följ länken till deras hemsida och tryck på 'downloads'. Där kan ni se på winamp skin:et, obestridliga bevis!!! Se efter själv!!
http://playboy.rsn.hk-r.se/~nergal/SLAG/dload.html se bara i rutan där sångtitel/artist visas.
Satanister, hela bunten!!!

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

Runde Rolf

Swordsman
Villken är igentligen den högsta rangen? Lite NT

Vilken är den högsta rangen en vanlig dödlig icke redaktion/företags medlem kan uppnå?

"Rolf kommer före Sitor även i ordboken"

Johan K

Gammal & dryg
Re: Villken är igentligen den högsta rangen? Lite NT

Det är det ingen som vet..... Men magiker är det nu högsta kända rangen.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Runde Rolf

Swordsman
Mystiskt....

... nu pirrar det i sagonerven... Jag värdshusvärden Runde Rolf ska ge mig ut på ett farligt äventyr, jag ska krossa de mörka redaktions makterna och finna sanningen om den hemliga rangen! Darra dödliga Runde Rolf är här för att stanna!

Igentligen borde jag få en egen privat rang som skulle va typ: Värdshusvärd eftersom jag är så söt.

"Rolf kommer före Sitor även i ordboken"

Johan K

Gammal & dryg
Re: Mystiskt....

Tja, det vore nått kanske........

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Mystiskt.... *not*

Nej, det vore lite fel. Då skulle alla tjata efter en egen rang.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Johan K

Gammal & dryg
Re: Mystiskt.... *not*

Det har du rätt i. Det är roligare på det sättet som vi har nu.

chrull

Stockholm Kartell
holy cow...

Värdshusvärd! Det MÅSTE vara den högsta titeln...

Tänk efter... vad gör alla äventyrare annars när de tröttnar?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Men skulle det inte...

...vara roligt om man efter ett tag fick sin alldeles egna personliga titel. En som man är värd. Inte direkt då förståss för då känner ingen en. Utan efter ett tag när någon på redaktionen känner att personen ifråga är nått speciellt.
Men det blir jobbit förståss och det systemet vi har nu är skönt faktiskt.

Kom på att det nuvarande systemet är lite som ovan redan.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Men skulle det inte...

Din idé skulle medföra sura miner för de som inte fick en egen titel. Men annars skulle det vara en okej idé ifall det skulle funka utan tjafs.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"