Nekromanti Kan man låna Eon?

FraggelIngo

Veteran
Jag läste ett inlägg dar det stod att en kille skulle köpa/låna...

menas med det att killen skulle låna från en kompis... eller finns det någon stans man kan låna eon och eonmoduler?

Varför jag frågar är för att jag vill spela Eon men är helt black. dvs arbetslös. No cash. sorry Neogames. Men jag vill SPELA.

Duddmannen

Hero
Arbetslös rollspelare

Jag är också arbetslös, men jag har köpt EON! Det är en fråga om att prioritera här i livet. Vissa väljer att äta och betala hyran, jag väljer att köpa rollspel!/images/icons/smile.gif

FraggelIngo

Veteran
bra sagt.

Du har helt rätt, hur kunde jag vara så dum att jag prioriterade mat och husrum. Jag lovar att jag skall tänka innan jag skriver nästa gång=)

Bullowar

Veteran
jag tror bestämtatt det ska finnas ett par rollspelsbibliotek runtom i landet, man kan låna moduler för att testa ett nytt spel... vet inte var dock...

Baldyr

Hero
Det är tveksam om man kan låna rollspel på ett bibliotek eller liknande. Däremot bör Kungliga biblioteket (eller vad det heter) ha ett exemplar av alla trycksaker som producerats i Sverige, alltså även rollspel. Jag vet inte om de även lånar ut men nog borde man som medborgare åtminstone kunna ta del av materialet på plats (i Stockholm, förmodar jag).

Vi förstår hur som helst ditt problem och håller med om att rollspel är dyra. Det finns dock begagnat, exempelvis på vårt eget spelantikvariat. (Den första utgåvan av Eon kostar exempelvis inte mer än ca 100 kr begagnad, beroende lite på skicket.)

Fast om du inte har några pengar alls så skulle vi faktiskt kunna hjälpa dig ändå. Se det i så fall som "varuprover" eller liknande. (Vi hoppas givetvis att du återkommer som kund hos oss en annan gång när din ekonomiska situation ser ljusare ut.) Hör av dig i så fall (legend@hobbyspel.com) så skickar vi en regelbok och ett par moduler till dig helt utan kostnad!

/Pauli & Daniella, Legend Hobbyspel

Erufailon

Swordsman
skulle vara fränt om Eon fanns att låna på vanligt bibliotek, hur gör man för att man ska få bibliotek att ta in böcker, brukar det inte vara så man slänger in en ansökningsblankett med namnunderskrifter, måste fråga nästa gång jag e på biblan!, men så klart så skulle de ju få ligga på faktaavdelningen, och som många av er redan vet så kan man inte låna dessa böcker, men man kanske skulle kunna propsa på en vecka på rollspelsböcker! då skulle man kunna testa rollspelet för att sedan om man tycker det är bra gå och köpa det, alla rollspelsföretag skulle bli så glada av den uppåtpekande kurvan eller hur!!

Big Marco

Läskig
Det finns ett stort nyfiket intresse av rollspel och av utlåning av rollspel i bibliotekskretsar, vad jag har märkt under mina föreläsningar land och rike kring. Både på Bok & Biblioteksmässan i Örebro och nu senast i Uppsala så var intresset tydligt hos dessa. Det vore väldigt roligt om rollspelen kom in i biblioteken.

Insignia

Swashbuckler
"Det vore väldigt roligt om rollspelen kom in i biblioteken."

Det är på gång i Oxelösund :gremsmile:

Insignia

Swashbuckler
"men så klart så skulle de ju få ligga på faktaavdelningen"

Rollspel på faktaavdelningen? Varför? Typisk fiktion i min mening.

"som många av er redan vet så kan man inte låna dessa böcker"

Påstår du att man inte får låna faktaböcker? I så fall är det något allvarligt fel på ditt bibliotek. Det är bara i undantagsfall en bok inte får lånas ut.