Nightowl
Champion
Till D&D's tredje upplaga har det kommit en del produkter med sloganen 'First edition feeling, third edition rules' eller något i den stilen. De riktar alltså medvetet in sig på oss av ent-generationen och äldre (kanske mest balrogerna) som är nostalgiska om AD&D 1st edition*. I Sverige har vi ju Mutant: Undergångens Arvtagare som minsann inte bara bygger på ren nostalgi för en populär gammal spelvärld, men säkert ändå kammade hem en del inköp på det sättet**.
Så frågan är: inte om nostalgi är bra eller så, men kan man TILLFREDSSTÄLLA nostalgi med nya produkter? Kan man ha nya grejer med 1st edition feeling ens med 1st edition rules?
(Folk som aldrig är nostalgiska ombeds starta en egen tråd. Att ni borde vara onitresserade är uppenbart. Det är bara er av AN (Anonyma Nostalgiker) som erkänner er last och vägrar att ge upp den som kommer ifråga! )
Erik
*Själv är jag mest nostalgisk om OD&D - Basic till Masters, och sedan Gazetteers-serien... oh boy!
**Jag vet att de fick ett - mitt!
Så frågan är: inte om nostalgi är bra eller så, men kan man TILLFREDSSTÄLLA nostalgi med nya produkter? Kan man ha nya grejer med 1st edition feeling ens med 1st edition rules?
(Folk som aldrig är nostalgiska ombeds starta en egen tråd. Att ni borde vara onitresserade är uppenbart. Det är bara er av AN (Anonyma Nostalgiker) som erkänner er last och vägrar att ge upp den som kommer ifråga! )
Erik
*Själv är jag mest nostalgisk om OD&D - Basic till Masters, och sedan Gazetteers-serien... oh boy!
**Jag vet att de fick ett - mitt!