Hej!
I helgen ska jag spela en solokampanj med en spelare som ska bege sig in i Damarien. Rollpersonens uppdrag är att stjäla något han tror är en skattkarta från en greve som bor i ett riktigt kråkslott. Det är höst och jag undrar vad jag ska slå an för typ av stämning. Rollpersonen anländer med en liten segelbåt till en av Damariens kuststäder. Hur går folk klädda? Med vilken dialekt talar man? Hurdan tycker ni att greven ska vara? Jag vill ge rollpersonerna utrymme att lösa äventyret helt utan att slåss, men samtidigt vill jag skapa krävande sociala interaktioner samt dramatik och spänning, hur åstadkommer jag det? Hur ska rollpersonerna kunna få tillträde till slottet (utan att slåss)? Hur stort är ett greveslott? Vad för intressen har en greve? Snälla någon, hjälp mig. Tiden är knapp och jag måste hinna bli färdig med äventyret till på Fredag. Jag har kört fast och behöver nya infallsvinklar och idéer.
Vänliga hälsningar
Henrik
I helgen ska jag spela en solokampanj med en spelare som ska bege sig in i Damarien. Rollpersonens uppdrag är att stjäla något han tror är en skattkarta från en greve som bor i ett riktigt kråkslott. Det är höst och jag undrar vad jag ska slå an för typ av stämning. Rollpersonen anländer med en liten segelbåt till en av Damariens kuststäder. Hur går folk klädda? Med vilken dialekt talar man? Hurdan tycker ni att greven ska vara? Jag vill ge rollpersonerna utrymme att lösa äventyret helt utan att slåss, men samtidigt vill jag skapa krävande sociala interaktioner samt dramatik och spänning, hur åstadkommer jag det? Hur ska rollpersonerna kunna få tillträde till slottet (utan att slåss)? Hur stort är ett greveslott? Vad för intressen har en greve? Snälla någon, hjälp mig. Tiden är knapp och jag måste hinna bli färdig med äventyret till på Fredag. Jag har kört fast och behöver nya infallsvinklar och idéer.
Vänliga hälsningar
Henrik