En tirakisk köpman äger ett magiskt föremål som rollpersonerna behöver för att komma vidare i kampanjen. Köpmannen har mer pengar än han behöver, det han istället begär av rollpersonerna är att de får fason på hans ende son, som är en riktig mes och som bara är intresserad av mat, dryck och poesi. Köpmannen är djupt bekymrad för han har tänkt att gifta bort sonen men det går ju inte, för sonen är inte intresserad av sånt över huvudtaget.
Köpmannen är beredd att ge rollpersonerna de resurser de behöver för att göra en man av sin son, men de har bara sju dagar på sig att lyckas.
Hur gör jag ett äventyr baserat på detta? Spelgruppen består av både tjejer och killar i mogen ålder, så det behöver inte nödvändigtvis vara ett actionäventyr, utan hellre innehålla problemlösning och känsliga dilemman.
Köpmannen är beredd att ge rollpersonerna de resurser de behöver för att göra en man av sin son, men de har bara sju dagar på sig att lyckas.
Hur gör jag ett äventyr baserat på detta? Spelgruppen består av både tjejer och killar i mogen ålder, så det behöver inte nödvändigtvis vara ett actionäventyr, utan hellre innehålla problemlösning och känsliga dilemman.