Rickard
Urverk speldesign
Levande dialoger [OT]
"Ja, men bazookan är bara en replika".
Forumsdiskussioner har mest snackat om "Ja, men" samt "Ja, och" tillsammans med tärningsslag, men det här kan användas för att skapa en levande dialog, där en person säger något och den andre spinner vidare på det. Jag snackar om här i första avsnittet i min ljudbok.
När jag spelledde tolvåringar, så hittade en spelare på att det fanns en bazooka i köket.Ram said:Menar du att "Ja, men..." är en hjälp för spelarna att hitta gränser för hur mycket de får påverka i fiktionen...?
"Ja, men bazookan är bara en replika".
Forumsdiskussioner har mest snackat om "Ja, men" samt "Ja, och" tillsammans med tärningsslag, men det här kan användas för att skapa en levande dialog, där en person säger något och den andre spinner vidare på det. Jag snackar om här i första avsnittet i min ljudbok.
/Han som föredrar när diskussioner muterar till ett helt nytt ämne, för det tyder på en levande diskussion och det är ju helt rätt då Rollspel.nu är ett diskussionsforum och inte ett debattforumNu waaaay OT, ber om ursäkt för det...