Nekromanti Kapten Krok

Svarte Faraonen

ром и смерть
Undrade bara om någon vet hur mycket en person med resultatet "saknar en hand" på nackdelstabellen får i minus på "Fingerfärdighet"? En sådan håller på att skapas av en spelare just nu, och han har dessutom en Drezinmagiker som bästa vän, är en henoksk f.d. arméspejare på flykt och är av dvärgarna i Drezin-renkh-Drezin känd som "Vrakhdräparen"...

Vad heter det egentligen? Henoksk? Henokisk? Henokansk?...

- Bobby

neuter

Swordsman
Om han saknar båda händerna lär han då få ganska tjockt med -.

"Soylent Green is people!"

Svarte Faraonen

ром и смерть
Nu är det bara ena handen som saknas... Han är beväpnad med en järnkrok och en jargsabel i sin privata unika stridskonst...

- Bobby

Flash Back

Warrior
Han kan ju alltid prova att stjäla en penningpung med kroken /images/icons/wink.gif...

Jag tycker att man kan modifiera från fall till fall. Det räcker kanske ofta med bara en hand. Annars tycker jag att modifieringen skall vara max Ob2T6, i de flesta fall bara Ob1T6.

Dödade han en vhrak! Imponerande.
en av mina spelare gjorde en molnryttare med heavedrake. När jag skulle introducera honom skulle han ju nartuligtvis vara hjälten som räddade de andra, så jag skickade en vhrak på dem. Precis när vhraken skulle döda de andra kommer thismalventill undsättning... och blir av med sin drake! vhraken hugger en gång och mosar heaven. Sedan har jag haft ett väldans stor respekt för de djuren. Dvärgarna kommer inte ha en chans ifall tirakerna i kiaz släpper lös sina monster mot stumpegubbarna.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

hatten

Swashbuckler
Re: Kommer i håg E-Bob den fete

För många många år sedan under en DoD 91 sjöfarare kampanj gjorde jag en slp pirat kapten som delvis hjälpte och delvis förstörde för spelarna de var vänner men han aktivt försökte stjäla från dom....

HUr som helst

E-bob är FET rejält fet och använder sig av en herde stav i ena handen och en stort krokigt svärd i den andra från hans axlar hängde en mantel gjord av skalper..
E-bob slogs genom att placesera sina fötter stadigt på däcket coh sen vänta till någon annföll honom eller så använde han kroken på sin herde stav och "Drog" in fiender så att han kunde hugga dom till döds.

Nä E-bob var roligt...
Hittade honom för något år sedan och översatta han till Eon han lyckades hålla spelarna hjältar på hoppande fot först när de använda avstånds vapen dog gamla E-bob.. *suck* må hans fläsk vila i frid...