Nekromanti Karaktär

Jaak

Warrior
Har bara en liten fråga jag ska skapa en ny karaktär och står helt utan ider är det någon som har nån ide på en karaktär jag kan spela?

När du gör en gubbe till eon så behöver du egentligen inte ha en idé...ta alla värden som du slår dem...slå på bakgrundstabellerna....till slut har man en gubbe med karaktär.

Duddmannen

Hero
Karaktärer!

En stor, stark och tuff Kraggbarbar med gigantiskt kraggsvärd och mycket liten hjärna. Super, slåss och skrattar så ofta han vill. Lever varje dag som om den vore hans sista och låter inte något skrämma honom. Har ingen respekt för något, utom misslor.

En urgammal trollkarl med långt, vitt skägg och toppig hatt. Lever ett erimitiskt liv, men kan tänka sig att följa med "dessa förbaskade ungdomar" så att de inte skadar sig eller världen. Har åsikter om allt, oftast med den gamla världens ögon och kommenterar gärna saker med "det var bättre förr". Röker mycket men dricker och äter ogärna annat det han är van vid. Tror det värsta om alla som är yngre än honom själv och som kommer från konstiga platser.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag tänker nog bara spåna lite granna (ganska mycket egentligen /images/icons/wink.gif) och kasta ur mig massa uppslag, bra som dåliga, skäggiga som skägglösa.

Rumlare

Skattjägare (indy jones?)

Gentlemanna-tjuv

Magiteoretiker (med betoning på teoretiker, praktiskt magi är trivialt /images/icons/grin.gif)

Patalogisk lögnare (inget yrke, men såväl en karaktär)

Snäll missförstådd Daak-predikant/tempelriddare (Förespråkar förlåtelse och
avviker en hel del från libera i praktiken, ifrågasatt av kyrkan. Troligtvis
Sabrier)

Allmänna magiker (en magiker som har runt 10 i sina alstra färdigheter men en
J-VLA massa alstra färdigheter vilket gör henne otroligt flexibel men inte
särskilt råstark.

Cirefalier (faktiskt, dom intelektuella smygfascister som kallas för
cirefalier kan vara hur kul som helst att spela!)

Landsförvisad dvärg. (En dvärg som begått ett brott så allvarligt att han blivit
skamklippt (en handling för att visa att dvärgen numera saknar heder) och
förvisad från dvärgafästet (alla dvärgafästen ?) för all framtid

En Jargisk Optiker

En alvisk vapenmästere (troligtvis det mest koboldiga på hela mundana)

En karaktär av ditt motsatta kön. Om du inte provat på att spela en karaktär av
det motsatta köner någon gång så borde du göra det. Kom inte och påstå att det
blir dåligt. Om man kan spela 300 år gamla mystiska alver med sin avancerade
mentalitet som man aldrig träffat hela sitt liv, så borde man bannemig kunna
spela sitt motsatta kön (som man träffar varje dag, till skillnad från 300 år
gamla alver)

Lycka till !

Darkly Noom

Veteran
Beror på om du är nybörjare elle inte. Kan ju vara bra att börja med något simpelt som typ en prisjägare eller en simpel civil kanske... Och sedan låta rollpersonen utveckals allt eftersom...

Skäggmisslan

Veteran
Re: Karaktärer!

Jaaahaaaa...........

vad spelar du rollspel för. Jag hoppas bannemej att det var ett skämt!

Skäggmisslan

Duddmannen

Hero
Skämt?

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

vad spelar du rollspel för. Jag hoppas bannemej att det var ett skämt!

<hr></blockquote>

Jag spelar rollspel för att det är roligt.

Men du kanske menade vad jag spelar för rollspel. I så fall blir svaret: Alla tillgängliga även om Eon, Neotech och D&D varit vanligast den senaste tiden.

Var inte det där bra idéer för karaktärer? Killen hade ju idétorka så jag tog två koncept som det var länge sedan jag använde själv och gav dessa till honom. Ingen behöver använda dessa om de inte vill, men det är knappast DÅLIGA koncept. Man får väl utveckla de lite så att de passar in i spelgruppen, men annars är det bara att köra på.

Martin Eriksson

Veteran
Ta en rollperson från nån fantasybok som du har läst. Jag funderar på att spela Paksenarrion ifrån serien Sagan om Paksenarrion och Matrim Cauthon från serien Sagan om Drakens Återkomst t ex.

Freelancer

Warrior
Beror på om man vill spela "hack´n slash" äventyr eller lite mer "tänka" äventyr.
Det bästa är om man väljer nåt mitt emellan.. Oftast har man en SL som ger en lite utav båda två....

Bargad

Veteran
Fast alla SL gillar inte när man vill spela en litterär eller historisk person.
När jag var yngre ville jag t ex spela Conan hela tiden.../images/icons/blush.gif
Skulle jag träffa mig yngre jag skulle jag inte tåla honom en sekund.

Skäggmisslan

Veteran
Stämmer bra. jag har märkt att hur udda gänget kan se ut när man gör dem så har allt en benägenhet att passa ihop när man slått sina bakgrundsslag. Jag mins en grupp vi hade som var ett prakt exempel. En i gruppen hade en syster som var häxa och en anna hade en bror som var tempelriddare (detta var i jargien) och sen fick han som hade häxan till syster slaget "alla syskon döda och vi kom fram till slutsatsen att tempelriddaren hade bränt häxan och allt löste sig.

Skäggmisslan/images/icons/oink.gif

Jaak

Warrior
Men vart kan jag hitta bakgrunds tabellerna finns de på nätet nånstans måste ha de nu i så fall........