Nekromanti Karaktärsblad till Burning wheel och andra PDFer

tull

Hero
Var hittar man dem? Har hittat något som jag tror är karaktärblad på deras hemsida men de kostar typ 5 dollar styck. Finns det inga gratis varianter?

Är det några andra PDF dokument jag borde köpa eller hitta på internet för att kunna spela Burning wheel med glädje?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Persson said:
Länken verkar trasig. Funkar den för dig?
Ja, för mig funkar den. Tydligen är det något strul med att komma åt sidan. Hoppas Poppe kan titta in och klarlägga hur det fungerar.

Där finns iaf ett par olika rollformulär och lite annat smått och gott där.

Storuggla

Champion
Re: Karaktärsblad till Burning wheel och andra PDF

Den fungerar för mig med, men ibland måste man byta ut .com tilll .org för att komma in. Det är roligare då.

Storuggla, rekommenderar byxor

Christoffer

It's all pig.
Re: Karaktärsblad till Burning wheel och andra PDF

Det som du hittar som kostar fem dollar är de delar ur Character Burnern med Lifepaths, ovärderligt om man skall spela och inte alla har egna böcker. Skriv ut, häfta ihop och skicka runt bordet.

Karaktärsformulär finns under Downloads på deras wiki, dock är deras hemsida allmänt svår att komma åt då de av någon anledning blivit svartlistade, vad man kan göra är att själv skriva in deras ip i hosts-filen på sin egen dator. Något jag skulle rekommendera om du nyligen har inhandlat Burning Wheel, deras forum är en ovärderlig resurs för att greppa de delar av systemet som inte faller på plats genom att läsa boken.

Om du vill ha hjälp med det, säg till. Annars så är adresserna som skall in i hosts www.burningwheel.com, burningwheel.com, www.burningwheel.org samt burningwheel.org med IP:t 65.38.180.6.

Låter detta som svart magi, kolla in http://bestdays.se/temp/, har laddat upp de två formulären som används. Det som avslutas med -BWHQ är deras egna formulär. Personligen föredrar jag det andra som innehåller mer information som kan vara bra att ha till hands.

Och sist men inte minst: Om du nyligen har köpt boken, läs den och gör precis som det står i den. När texten säger åt dig att sluta läsa och bränna ett par karaktärer och spela, gör det. Och, undrar du över något fråga på här, eller gör en sökning på deras forum. Lycka till!