Nekromanti Karaktärsblad till D&D Basic Game

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hjälp!

Imorgon skall jag för första gången inviga några arbetskamrater i rollspelshobbyn. Jag var iväg och köpte D&D Basic Game idag och är hyfsat nöjd. Ett problem är att jag vill att grabbarna ska få göra sina egna rollpersoner, vilket Basic Game stödjer. Men dessvärre finns inga karaktärsblad att ladda ned från Wizards hemsida. Kopiera från boken känns sunkigt så jag undrar om någon har ett hemmagjort karaktärsblad och om jag i så fall skulle kunna få ta del av detta.

Ju snyggare desto bättre såklart (så att vi ger kollegorna en bra start i hobbyn, och inte en sunkig).

- Vulf

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Perfa! Tack. [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Hunk

Hero
Har aldrig kollat på Basic Game, så jag vet inte vilket innehåll som krävs, men det här retrosheetet från Goodman Games kanske kan passa?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jag får gratulera till inköpet. Jag skaffade det själv i förra veckan och spelade äventyret med barnen på skoj. De är ju inte precis nybörjare på D&D, men det var ett kul äventyr och kul att leka nybörjare.

Jag har tyvärr ingen amerikansk blankett för utskrift, men om ni har lust att köra på svenska är det bara att höra av sig. Jag har ju i princip allt utom själva äventyret på svenska, eftersom reglerna och rollfigurerna i stort sett är desamma som det Introductory Game som de gav ut för fyra år sedan och som var mitt bidrag till Julkalendern 2002.

/Mikael