Nekromanti Karaktärsproträtt

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Det är fint, bra jobbat. Ögonen ser lite, lite osymetriska ut, men det ger också karaktären personlighet, så jag vet inte om du ska ta det som kritik.

w176

Förlorad dotter
Ögonen har lite olika utryck, och befinner sig i olika vinkel. Jag tror som du att det är på "rätt" sätt de är osymetriska.

Folk ser rätt konstiga ut egentligen.

solvebring

Superhero
Urläckert, fantastiskt! =)

Man ser verkligen hur stadigt du utvecklats på senaste tiden, tycker jag.

Det absolut snyggaste jag personligen sett dig göra hittills.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Riktigt bra, men det finns några punkter som jag rekommenderar att du jobbar på.

1. Ljussättningen är inkonsekvent. De på ögonen antyder att ljuset är satt till höger framifrån, medans huden antyder till höger uppifrån.

2. Ögonen är lite, lite för högt upp på ansiktet tror jag. Jag gissar att de är också lite för stora.

3. Båda pupilerna är lika stora, trots att den ena ligger i ljus.

4. Formen på ansiktet är inte riktigt i linje med näsan, ansiktsformen antyder att ansiktet ska vara rakt fram i relation till bildplanet, medans relationen mellan vänster öga och näsan antyder att ansiktet är lite vridet.

Det är vad jag kommer på, på rak arm och mycket av det handlar om hur foto-realistisk du vill ha bilden. Med det sagt så fyra marxist-kapitalistiska stjärnor av fem möjliga.

w176

Förlorad dotter
Oh. Ögonljusättningen ligger i ett eget lager, så det jag kan jag ändra.

Ögonen sitter enligt reference rätt, men det beror nog på att modellen nog hade ögon högt upp.

Pupillerna bör jag nog fixa när jag ändå pillar på ögonen.

Lite vridna protätt är svårt, så det ger jag mig nog inte på att styra upp i efterhand utan det blir en annan bild.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Ögonens position kan vara att jag upplever dem lite för stora, som sagt... jag vet inte, ögon är lömska, som vesslor. Helt plötsligt så står man där med dom utan att ha en anning om hur de dök upp :gremwink:

Men som sagt, bilden ser ruskigt bra ut :gremwink: