Nekromanti Karta över Alarinn

Mundo

Myrmidon
Tjena. Ska köra en kampanj i Alarinn med lite klanfejder och annat skoj i veckan och vill gärna ha en karta över Alarinn. Min Consaber-karta visar ju bara halva Alarinn så det var lite fail.

Någon som har tillgång till en schysst karta över Alarinn? Strunt samma om den har gränser/namn och sånt mög eller bara är helt blank.
Tackar för hjälpen!

Mundo

Myrmidon
Jag försökte zooma in med den fina standardkartan som man fick med Eon IV men jag är inte lika grym som de är på film...

Mundo

Myrmidon
Kaigon;n82379 said:
Vad menar du med att Consaber-kartan bara täcker halva? Visserligen ser man inte östgränsen men den ligger ju precis i bergen som man börjar skymta i kanten på kartan (jämför med gamla orginalkartan).
Halva var en överdrift tydligen. Tyckte mer att det inte var så snyggt. Vill skriva ut det på A3 och ha en riktigt fet karta för klanfejder som leder till inbördeskrig!

Mundo

Myrmidon
Kaigon;n82379 said:
Vad menar du med att Consaber-kartan bara täcker halva? Visserligen ser man inte östgränsen men den ligger ju precis i bergen som man börjar skymta i kanten på kartan (jämför med gamla orginalkartan).
För att förtydliga alltså. Kartan här var helt ok men den finns inte tillgänglig i högre upplösning? Desto större desto bättre!

Kaigon

Helmgast
Mundo;n82538 said:
För att förtydliga alltså. Kartan här var helt ok men den finns inte tillgänglig i högre upplösning? Desto större desto bättre!
Kartan som jag postade är den mest högupplösta kartan som finns som täcker just Alarinns östgräns.
Ett alternativ är kanske att ta Consaberkartan och försöka replikera den saknade östgränsen. Clone-stamp-verktygen i Photoshop brukar kunna göra ett dugligt jobb för det.

Mundo

Myrmidon
Kaigon;n82544 said:
Kartan som jag postade är den mest högupplösta kartan som finns som täcker just Alarinns östgräns.
Ett alternativ är kanske att ta Consaberkartan och försöka replikera den saknade östgränsen. Clone-stamp-verktygen i Photoshop brukar kunna göra ett dugligt jobb för det.
Tackar! I'll try my hardest!

Conan

انتفاضة
Lägg gärna upp kartan när den är färdig (om du är en sån som gör sånt på dator)

Mundo

Myrmidon

Det blev scannern och Consaber kartan.
Jag ska putsa och snygga till den lite innan vi lirar på torsdag. Orginalet kunde jag inte ladda upp, min inscannade bild är fyra gånger större, upplösningen blev ganska fet vilket passar utmärkt till en 50 tums TV.

Tänkte ta bort mil-räkningen, namn som inte är "hela" och rita in lite gränser/inflytandeområden för de olika klanerna.