Eon Karta över skugglandet

Girolamo

Veteran
Joined
27 Jun 2019
Messages
60
Hej,
Sitter och håller på att planera en kampanj/del av en kampanj i skugglandet och undrar om detta finns någon som gjort en karta över skugglandet där de delar som beskrivs i kampanjmaterial-skugglandet finns med?

Det skulle även vara intressant att veta hur de olika hoven ligger i förhållande till varandra eller om det finns det andra intressanta platser att utforska i skugglandet, än de som står beskrivna i kampanjmaterialet.

Finns det stats/egenskaper för de olika raser som står beskrivna?
Ex haukstarer, rimmurer och stagraner?
Jag har hittat en stagran i äventyret skuggspel, så kan alltid basera andra stagraner på detta.

Finns det något folkslag som stagranerna använder som soldater, tjänare etc?

Tack på förhand. =)
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
572
Jag gjorde en gång en "karta" över som jag var jävligt nöjd med. Den bestod av tre ark som man kunde lägga ovanpå varandra med hål utskurna i sig så beroende på vilket ark man la överst och hur man vred dem så kunde samma stig leda till olika platser. Och olika varningsmeddelande uppenbarar sig. Otroligt nöjd faktiskt. Undrar om jag kan hitta åt den. Den ligger i fysisk form i någon gammal pärm
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,729
Location
Värnhem, Malmö
Skugglandet saknar fast geografi i den bemärkelsen. Det finns platser där alla stigar tycks leda tillbaka till en och samma olycksbådande glänta, regioner som glider närmre och längre ifrån varandra baserat på vad deras härskare tycker om varandra, vägar som leder åt ett håll för den lycklige och ett annat för den olycklige... kort sagt, det går inte att kartlägga. I Ödesväven finns dock en karta över en mindre del av Skugglandet, men det är inte lätt att säga hur den skulle förhålla sig till någon annan specifik plats.

Däremot kan det sägas att Eon 5 kommer innehålla beskrivningar av såväl nya som gamla skugglandsregioner, inklusive sådana som är kopplade till andra delar av världen (hur ter sig till exempel Skugglandet i Forion?). Bestiariet kommer också att ha värden för ett antal olika skugglandsväsen, till exempel rimurer, stagraner och dansare.
 

Girolamo

Veteran
Joined
27 Jun 2019
Messages
60
Tack då vet jag. Får rita massa små kartor, kasta upp dem i luften och se hur de landar i förhållande till varandra. =P

Vissa delar måste väl ändå ha anknytningar till mundana, tänker på Sanariskogen. Vill minnas att det står någonstans att deras användande av biotropi (och kanske övrig magi) fått skugglandet att bli förvrängt på något sätt.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,432
Location
Malmö
Platser i skugglandet har anknytningar till platser Mundana. Dock tänker jag mig att man kan komma till samma plats i skugglandet även om man stiger in ifrån Asharien eller Soldarn. Platsen är inte direkt geografiskt anknuten utan mer "känslomässigt" anknuten så att säga.
 
Top