Nekromanti Karta Pannona

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...en del har hört av sig och undrar hur Pannona ser ut, så därför lägger jag ut en skiss på hur de centrala delarna av stan ser ut, med Templet i mitten...

Se bifogad karta!

Den kommer snart att finnas att ladda ner på sagagames.com också.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, det där känns som en rehjäl stad. Minst sagt !!
Hursomhelslt, trevligt med en karta. En lite fråga åxå, kummer du att lägga ut de viktigaste ställena i denna karta åxå ?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ja, klart jag ska lägga ut platser och så...... och en översiktskarta över HELA stan också... allt fick inte plats ;-)

det som ser ut som HUS på kartan är små kvarter...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
0_0

och en översiktskarta över HELA stan också... allt fick inte plats ;-)
Å´tjena !
Det där om jättestad ! :gremgrin:
Hursomhellst, det blir nog bra när du får ut den !

/ Johan K, som hade gåt vilse i en stad stor som denna...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: 0_0

det hoppas jag... en mer ingående beskrivning av Pannona som stor stadsmodul ligger dock längre fram i planeringen, har annat som ligger före i planeringen... När det gäller stora städer är nog vårt "konstatiopel"; Dantras före.. eftersom den stan är lite mer tacksam att designa äventyr till...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: 0_0

en mer ingående beskrivning av Pannona som stor stadsmodul ligger dock längre fram i planeringen, har annat som ligger före i planeringen...
Skynda långsamt !! :gremlaugh:
Ingen brådska , du hr ju presis lyckats att ro iland det där att du fick ut SAGA juh. Så det där med moduler är ju en grej somkommer när det kommer, helt enkelt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: 0_0

tja, det är ju ganska viktigt att komma ut med extramaterial fort, så butikerna märker att man menar allvar.
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Snygg karat.
Som du kanske vet håller jag på med ett äventyr i Pannona. Får jag använda din karta till detta äventyr när jag lägger upp den på wikin?
Får jag bygga vidare på kartan i form av namn på gator och kanske siffror som symboliserar de olika kvarteren? med närmare beskrivning
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ja det går bra... sen kanske gator och så blir ändrade när den "officiella" versionen kommer ut nån gång i framtiden...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: 0_0

Det är ju sant.
Du har väll en poäng där, tror jag bestämmt ! Ska bli skoj att se vad komam skall här iaf.

/ Johan K, som köppt Galtevår till DoDT idag.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Arfert said:
...en del har hört av sig och undrar hur Pannona ser ut, så därför lägger jag ut en skiss på hur de centrala delarna av stan ser ut, med Templet i mitten...

Se bifogad karta!

Den kommer snart att finnas att ladda ner på sagagames.com också.
Den bifogade filen är borta och jag hittar inte kartan på hemsidan. Kan du bifoga den igen är du gullig? :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jag har tappat bort den jag med. Försvann i en hårddiskkrash... letar på mina backupskivor...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Karta Pannona !!!

Centrala Pannona, huvudstaden i Pannonska Imperiet. Kejsarens hemvist och världens största stad med strax över en miljon invånare.

Tempelområdet i mitten, naturligtvis.
 

Attachments

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Karta Pannona !!!

Tack! Shaitan vad den staden är stor! :gremdrink: Tror jag inte sett en så stor stadskarta om jag jämför med EON och andra rollspel jag provat.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Karta Pannona !!!

Att staden är så stor beror delvis på det enorma tempelområdet i mitten av staden, där det inte finns vanliga "invånare"...
 
Top