Nekromanti Karta till StormRing

solvebring

Superhero
Urstilig karta.
Den snyggaste jag sett på forumet, tror jag faktiskt.

Riktigt läcker och den ger dessutom en professionell och autentisk känsla.

Möller

Hubert Hortlax
Mycket snygg karta, må jag säga.

Surak-havet, om det nu avgränsas av de cirkel-formande öarna, förbryllar mig.

Öarna verkar ju forma en atoll, och havet blir då alltså resterna av en vulkan. Detta rimmar rätt väl med kolonial-känslan jag får av kartan. Men havet är 40 mil brett!

Är det då istället en krater från ett nedslag? Eller något helt annat?

Caligo

Swashbuckler
Möller said:
Mycket snygg karta, må jag säga.

Surak-havet, om det nu avgränsas av de cirkel-formande öarna, förbryllar mig.

Öarna verkar ju forma en atoll, och havet blir då alltså resterna av en vulkan. Detta rimmar rätt väl med kolonial-känslan jag får av kartan. Men havet är 40 mil brett!

Är det då istället en krater från ett nedslag? Eller något helt annat?
Oj. Tack för alla vänliga kommentarer. Anledningen till att Surakhavet ser ut som det gör är ju en liten hemlis :gremsmile:

Har varit på Azorerna och på Irland ganska nyligen så en del inspiration till StormRing har ju hämtats från dessa öar.

Laowai

Hero
Tvärsnygg karta cerkligen.
Och azorerna är indeed bra öar att inspireras av. Sjukt vackert där.

KamiFisk

Hero
Caligo said:
Oj. Tack för alla vänliga kommentarer. Anledningen till att Surakhavet ser ut som det gör är ju en liten hemlis :gremsmile:

Har varit på Azorerna och på Irland ganska nyligen så en del inspiration till StormRing har ju hämtats från dessa öar.
Jag tror att det var där utomjordingarna krashlandade.

krank

Går ondskans ärenden
Sjukligt snygg karta, får jag säga. Och det är klart det är nåt coolt på G med den där kratern eller vad det är. Typisk inspirerande rollspelskarta!

//Krank, som om han behöver en karta nångång vet vart han vänder sig först

Möller

Hubert Hortlax
Caligo said:
Anledningen till att Surakhavet ser ut som det gör är ju en liten hemlis :gremsmile:
Häftigt! Jag älskar sådana inspirerande saker. En hyfsat bra karta ger mig tanken »Oh, jag vill åka dit och titta vad som finns där.«

Din karta ger mig istället tanken »Vad har egentligen hänt här!?«, vilket är jävligt mycket bättre.

Ram

Skev
Instämmer med alla andra, verkligen snygg. Jag är nyfiken på vad alla olika linjer är dock, de som går ut från kompassen mm.

krank

Går ondskans ärenden
Caligo said:
Men gah! Är kartan till ett spel som ska släppas? När släpps det? Måste jag köpa det för att få veta hemlisen?

//Krank, vansinnigt nyfiken - har gått och funderat på det här sen kartan kom upp