Nekromanti Kartor en massé!

Nero_UBBT

Warrior
Tjoflöjt!

Skrev just ett inlägg på Drakar och demoner-forumet om kartor till rollspel, där jag sammanställde länk/kartsamling.

vad sägs om att folk samlar sina bästa kartlänkar, karttips eller kanske till och med Vitulv eller Quadrante mfl ställer upp med nåt eget verk?

Bara en idé, liksom.

Mitt inlägg i sin halvhet:

"Anyways,
Här har du lite av mina karttips. Obs, allt detta till fantasy:

Wizards of the coasts hemsida -
De har nåt som heter map of the week. Inte allt är bra men en del.
Wizards of the coast - kartor

Warhammerkartor - Mycket vackra stadskartor, rekommenderas!

Holländska stadskartor, 1600-tal -
Detta rekommenderar jag också starkt, kartorna är detaljerade och i färg. Enda nackdelen är väl att om man är kunnig på kartor och Holland ser man dels att det var väldans mkt kanaler, samt att befästningarna är ganska 1600-tal. Men kartorna är fina, ändra lite namn så blir de prima.
Holländska kartor

Maldins Greyhawk -
Kartan/staden är till typ D&D men väldigt fin ändå. Både detaljerad med massor, massor, MASSOR av detaljer och SL-info, samtidigt som jag tycker den är väldigt stämningsfull.
Greyhawk - Fin, fin, fin karta
Melkot, en mindre stad. Beskrivning med karta:
Melkot
City of Irongate; inte lika fint alls, men helt okej
Irongate, stadsbeskrivning + karta

Och om du tycker precis som jag att det är jobbigt när spelare skrattar åt egenritade kartor, så pröva lära dig kartritarprogrammet Autorealm. Det är ganska svårt, men jag har börjat fatta galoppen nu och tror att det kan bli en stor hjälp i framtiden. Adressen till Autorealm; AUTOREALM , samt en guide på svenska till att rita Autorealm-kartor från stank.nu . "

Rickard

Urverk speldesign
Jag kan inte skriva "Söök!" för det är pissvårt att söka på kartor på forumet så jag kan istället tipsa om den här tråden.. Där finns några riktigt bra kart-url:er.. Sedan finns det ett inlägg som ger länken till en dungeongenerator..

/Han som fortfarande har de länkarna kvar i sin bookmark-textfil, fast han använder dem aldrig