Nekromanti Kartor för P.R.E.P. [This Is Pulp]

Rickard

Urverk speldesign
P.R.E.P. är en förkortning av Places, Rumours, Events och People, vilket är de element som alla deltagare ska turas om att rita ut på en karta. Dessa element är sedan saker som kommer att dyka upp i äventyret man ska spela.

Just nu har jag tre landsområden som spelarna får välja att utgå från: Sydamerika, Afrika och Kina.

Om jag släpper en expansion skulle jag vilja ha tre kartor till. Vilka områden ska vara med?

/Han som gärna vill ha ett ställe av de tre som är lite mer annorlunda än de andra

Attachments

Rickard

Urverk speldesign
Sydostasien ... jag hade tänkt Indien, faktiskt. Vilka fler "normala" ställen brukar pulp-äventyr utspela sig på? Eller ska jag köra Ryssland? Australien skulle nog ge mer inspiration än Ryssland.

Arktis/Antarktis (pingviner kontra isbjörnar) är ett bra förslag, även om jag funderar lite på om de kan vara inspirationsdödande. Jag hade själv tänkt Atlantis eller månen, men båda känns väldigt waaay out of there.

/Han som funderar på om det är något uppenbart ställe som han har glömt i 1930-talets pulp

Genesis

Ni dés ni maître
Han said:
/Han som funderar på om det är något uppenbart ställe som han har glömt i 1930-talets pulp
Nu vet jag inte hur dina kartor ser ut, men Afrika är ju som bekant inte ett land. Egypten och Sydafrika är enormt olika, men båda figurerar friskt i pulpen.

Eksem

Champion
Arabländer i allmänhet och Egypten är ofta använda i pulp -berättelserna i min bokhylla.

Ögat

Hero
Om PREP-kartor är det samma som konturen av en vanlig världskarta tycker jag att det är konstigt att bara ta med delar av världen.

Annars finns det väl utmärkta äventrsområden i bland annat
- Amazonas
- Tyskland/Österrike
- En vulkan
- Havets botten
- Månen
- Kongo
- Azterkernas mesoamerika
- Indien
- Bermudatriangeln
- London
- Jordens medelpunkt
- En konstgjord ö

bland annat

Rickard

Urverk speldesign
Olav said:
Om PREP-kartor är det samma som konturen av en vanlig världskarta tycker jag att det är konstigt att bara ta med delar av världen.
Hur så?

/Han som annars gillade förslagen, framförallt jordens medelpunkt, även om han vill undvika Europa och Nordamerika som utgångspunkter