Nekromanti kartor

Panaga

Veteran
Hej!
Jag är ute efter kartor gjorda av tex Mappa Harnica. Jag vill ha tag på kartor som beskriver små byar i medeltidsmiljö. Gärna tidig medeltid och vikingabosättningar. Det hade varit önskvärt att få tag på en by som är detaljerat beskriven vad varje hus har för funktion. En liten fiskeby hade varit idyliskt. Någon som har samlat på sig sådat material?
Bless!
Jonas Thornander
"From the real Ivinia"
Sweden

Johan K

Gammal & dryg
För bra länge sedan så blev hittade jag den här sidan i ett inlägg på rollspel.nu. Där kan man göra byar "online". Det är ju alltid en start iaf...
Hoppas att det är nått i stil med vad du söker ?

Olle Linge

Snigel
Jadu, det märks att det var beta

Det finns hur mycket bättre by/stadsgenereringssidor än den där. Nu har jag förstås ingen i huvudet eller bland bokmärkena, men det måste finnas många forumiter som har bättre koll på det än jag. Det fanns något som hette RPG Forge elelr något i den stilen. Jag ska kika runt lite så får vi se om jag hittar något.

Den där bygenereringen vet jag inte riktigt vad man ska ha till. Det var ju till att börja med inte speciellt snyggt och dessutom fick man bara en handfull byggnad på "många" och man kunde lika gärna och lika snabbt ha ritat kartan själv. Nåja, jag ska väl inte gnälla mer innan jag hittar en bättre :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Jadu, det märks att det var beta

Hehe, jo den kanske inte är den bästa.. Det kasnke jag kan hålal med om, men dock den är typ flera gånger bättre än vad jag är på att rita kartor...... :gremgrin:

/ Johan K, som unkom med en 2:a i bild när det begav sig... :gremtongue: