Det finns en hel dröse med program, lite beroende på vad du är ute att använda den till.
Dels finns det flera kartritarprogram som är "snyggare" än campain cartographer. Exempelvis
Dundjinni, ett program som är till för att tillverka lite mer grafiskt "flagranta" kartor med rutnät, framförallt för utskrift. Som jag förstått det används detta ofta till amerikanska rollspel, där stridssystemen ofta förutsätter rutnät eller hexnät. Dundjinni gör altså framförallt
stridskartor. Det finns även några andra program som jag inte kommer ihåg namnet på nu, då jag inte sitter vid min egen dator. Åtminstone ett av programmen har jag haft nytta av då jag skapat mycket simpla dungeoncrawlingkartor... (hehe, dungeoncrawling kan vara kul det med... dom kommer ALDRIG hitta ur labyrinten).
För att göra världskartor och så vet jag inte något annat än just campain cartographer, men jag vet att det finns andra också. Lite modernare och snyggare. Andra alternativ är att hitta egen "grafik" på nätet.. hus, städer, träd och berg och klistra och klippa i photoshop.
Slutligen finns det typ automap program, där du länkar en eller flera datorer och har en "interaktiv" karta på spelarnas bord. Detta testade jag på ett spelmöte för ett tag sedan och det fungerade förvånansvärt väl, även om det inte är något jag vill använda om det inte behövs då det kan ta liiiite av stämningen. Men det underlättade väldigt mycket för alla inblandade.
Hoppas du fick lite svar... jag har lite andra länkar och så där hemma, du kan ju peta till mig om du vill ha dom senare så jag kommer ihåg.