Lord_Crucificer
Veteran
Finns det? det står inte med bland vapen, men det borde finnas. spelar en skrattgalen masochist och tänkte att det kunde vara en lämplig form av självplågeri. (typ äta handgranater)
Det är ju synd att en sådan detalj ska förstöra det annars så realistiska spelet som handlar om odödliga, evigt unga, varelser som kan förvandla sig, kontrollera tankar, göra sig osynliga, lever av att dricka blod och självantänder spontant i solljus. [ironi-smiley]Vamp'en skulle inte ha tyngden som behövs till motvikt, och om han skulle ha det så skulle ingen del på bilen palla påfrestningen att bli upplockad, utan gå sönder som frigolit...
Japp, håller med. Det gör det dock ännu viktigare att kartlägga de lagar de lyder under, eftersom vi saknar den intuitiva koppling till dem som vi gör till de verkliga naturlagarna.Vampyrer är övernaturliga varelser i spelets värld. Om man valt att acceptera att de finns, får man välja att acceptera att de kan göra övernaturliga saker, som bryter mot fysikens lagar.
Både människan och vampyren består av kött, ben och blod. Om knytnäve och skalle möts borde benen i knytnäven brytas långt tidigare än benen i skallen gör det.Slår en vamp(potence 5) en människa med full kraft, kommer inte en animéeffekt där människan flyger iväg, snarare kommer näven ut på andra sidan med ett blött ljud...
Så det är alltså orealistiskt att vampyren kan lyfta en bil, men inte att han klarar av att bli påkörd av en utan att bryta en massa ben? Jag tycker att båda sakerna är ganska orealistiska!Skulle en stark vamp få för sig att blockera en stark WW, så kommer vamp'en att göra en luftresa till närmaste solida vägg med eller utan klospår. (men får ju så lite "bashing" att det bara stör lite...)
Jag gillar kontraster. En Arnold-typ som kastar en bil är otäck, en åtta år gammal flicka med flätor som kastar en bil är ännu otäckare. Men det kanske bara är jag...Samt att jag slipper idiotiska händelser som bilar ivägkastade av småtjejer, då det inte har en plats i skräckrollspel enligt mig...