Nekromanti Kattcon 2012

Lajje

Veteran
Kattcon 2012 som är 2-5 augusti och det finns plats för några arrangemang platser kvar att fylla. Det vi villa ha just nu är tv-spelrum. Men som sagt det finns plats för andra saker också.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vart tillfrågad på Lincon ifall jag kunde ta mig till Kattcon för att hålla ett indirum där också.
Finns det några Forumiter som kan tänka sig att hänga på i detta upptåg? Jag kommer nog ogärna bege mig ditt själv men är vi i alla fall 2-3 stycken som har intresse så behöver jag bara kolla upp ledighet med jobbet så skulle vi kunna köra indirummet.

Sen ska jag vara helt ärlig så har jag ingen direkt koll på vad Kattcon är för typ av konvent.

Stupidbear

Veteran
Det var väldigt mycket cosplay och anime av vad jag har uppfattat... men det är i stockholm och lincon är långt bort igen.

Ifall ni ska köra indirum så är jag väldigt på!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Du blandar inte ihop det där med Närcon eller något annat konvent nu? Kattcon är nämligen inte i Stockholm, utan i Katrineholm.

Stupidbear

Veteran
Kattcon blandade jag ihop med något annat som är i stockholm, Det är sant. (Failed Int roll) Inte närcon iaf, det är inte i närheten av stockholm :gremtongue:

Men hade en vän som åkte på kattcon för ett tag sedan, får tänka på det, tror jag har bra med tid då ändå.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Närcon var ju förut i Örebro och de hade mycket cosplay och så, men sen flyttade de och då tänkte jag att det var till Stockholm. My bad! :gremsmile:

Stupidbear

Veteran
Blev övertalad att spontant åka till närcon för några år sen och det fick mig att bli skeptisk mot andra konvent.
Har bara varit på lincon förutom den gången, kanske borde försöka testa något nytt :gremtongue:

Lajje

Veteran
stupidbear said:
Det var väldigt mycket cosplay och anime av vad jag har uppfattat... men det är i stockholm och lincon är långt bort igen.

Ifall ni ska köra indirum så är jag väldigt på!
Jag har läst de andra inläggen. Men för att vara övertydlig. Vi är inte ett anime-konvent. Utan ett mer klassiskt spelkonvent. Hemsidan är på gång.

Genesis

Ni dés ni maître
Blir det indierum så kommer jag antagligen att dyka upp. Katrineholm är ju alldeles runt knuten.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Genesis said:
Blir det indierum så kommer jag antagligen att dyka upp. Katrineholm är ju alldeles runt knuten.
Får jag uppbackning utav 1-2 till forumiter så kan jag tänka mig att stå som ansvarig för Indierummet på Kattcon. Fast det skulle jag behöva veta ganska så snart om intresset finns så jag kan höra mig för ifall jag kan ta ledigt från jobbet.

RasmusL

Champion
Vicotnik said:
Genesis said:
Får jag uppbackning utav 1-2 till forumiter så kan jag tänka mig att stå som ansvarig för Indierummet på Kattcon. Fast det skulle jag behöva veta ganska så snart om intresset finns så jag kan höra mig för ifall jag kan ta ledigt från jobbet.
Stor risk att jag dyker upp, kan dock inte lova något på ett par veckor. Tilläggas bör att jag bara kan leda sådant som blev lett för mig (och med andra ord dig) på LinCon, så bidrar inte med så mycket hur som helst.

EDIT: Med andra ord är mitt inlägg väldigt meningslöst förutom möjligen att jag hejjar på er!

Genesis

Ni dés ni maître
Hum, kom på en sak som kanske krockar. Måste kolla upp datum; jag hör av mig ikväll.

Genesis

Ni dés ni maître
Skit åsså, jag har släktträff den helgen. Jag kanske dyker upp som kortast, men jag har tyvärr inte tid att stanna hela konventet. Synd och skam!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Okej, funderar på att strunta i det i och med att inte verkar vara några som indierävar som tänker bege sig ditt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Att hålla indierummet själv innebär en hel del problem. I och med att man inte kan ta emot intresserade och förklara vad indierummet är och samtidgt hålla igång en annan kanske två grupper. Så för att det ska vara möjligt så behöver det i alla fall vara en till som kan tänka sig att arra indierummet med mig.
Får jag en till som hänger på så kan jag koll om jag får ledigt från jobbet. Men så länge jag är själv så är det inte rikigt ett allternativ, tyvärr.

Lajje

Veteran
Ibland är tekniken dum. Hemsidan har varit klar att lägga upp i en vecka. Dock vill inte den nya datorn och servern vara kompisar. Jag blir galen...aaah.

Lajje

Veteran
Är du redan medlem och haft tillgång till lokalen betalar du 100kr i inträde för Kattcon 2012.

Är du föranmäld men inte reda medlem betalar du 150kr och får då också medlemskap i föreningen KattCon inbakat i inträdet.

Är du inte föranmäld och inte medlem sedan tidigare betalar du 200kr och medlemskap också inbakat i inträdet.

"Varför ska jag bli medlem?"
"Jo det är för att du bland annat hjälper föreningen att hålla ner inträdet, men för egen del så blir du försäkrad genom Sverok."

Sovplatser kommer vara gratis. Vi kommer ha muggar som vanligt pris på dessa kommer senare.

Allt detta och mer information kommer finnas på hemsidan http://kattcon.se/ när väl server och arbetsdatorn blir kompisar.

Observera att anmälan kan göras via anmalan@kattcon.se

Vad får jag spela på Kattcon 2012 för inträdet? Så mycket du orkar. Men draft turneringar (t.ex. magic) kommer kosta lite för korten.

Är det frågor skicka dem lajje@kattcon.se

Lajje

Veteran
Om det är någon som vill arrangera rollspel på Kattcon så finns det plats fortfarande. Likaså Tv-spels rum vill vi ha.